Šta je Google promenio na početku 2020.

Poznato je da Google voli da iznenađuje stalnim promenama. Tako nam već na početku 2020. godine stižu dve velike izmene. Jedna je veliko ažuriranje Google algoritma za pretragu, a druga je ažuriranje algoritma za Featured Snippets.

AŽURIRANJE ALGORITMA ZA FEATURED SNIPPETS

Ovo ažuriranje je na prvi pogled manjeg obima, ali ipak donosi velike promene, pogotovo kada su u pitanju veb-sajtovi koji su se prikazivali u Featured Snippets-ima.

Kao što je poznato Google je kroz Featured Snippets promovisao sajtove koji su korisniku davali najrelevantniji odgovor na pitanje u Google serach bar-u. Korisnik bi na taj način odmah dobijao najrelevantnije podatke iz pretrage, jer se Featured Snippets prikazuje odmah na vrhu pretrage, pre svih drugih rezultata.

Ukoliko bi do sada vaš sajt bio dobro rangiran u organskoj pretrazi i inače se pojavljivao na prvoj strani Google-a, dešavalo se da se istovremeno pojavi i u Featured Snippets i na prvoj strani u rezultatima pretrage. Google je odlučio da ovo promeni.

Nakon najnovijeg ažuriranja algoritma koje je Google pokrenuo 22. januara, više nije moguće da se vaš sajt istovremeno pojavi i u Featured Snippets i na prvoj strani u pretrazi. Ukoliko se pojavi u Featured Snippets, neće se istovremeno pojaviti i na prvoj strani već će biti pomeren na drugu.

Google kao glavni razlog navodi da će ovom izmenom korisnicima biti lakše da dođu do relevantnog sadržaja.

Ono što je za sada sigurno jeste da je ovim potezom Google dosta uzburkao SEO javnost i vlasnike dobro rangiranih veb-sajtova.

Da li je u pitanju promena koja će zaista imati dalekosežne posledice po neke vlasnike sajtova, pokazaće vreme. Za sada je to u domenu rasprava bez nekih konkretnih saveta kako reagovati na ovu promenu.

Ukoliko i vi imate neke ideje ili mišljenja na ovu temu, podelite ih sa nama. Biće nam drago da čujemo i vaše mišljenje.

AŽURIRANJE GOOGLE ALGORITMA ZA PRETRAGU

Kao što je već poznato Google svake godine izbaci par hiljada manjih ili većih ažuriranja svog algoritma za pretragu. Neka od njih donose neke manje promene, dok su neka prilično velika i donose značajnije promene u načinu na koji Google rangira sajtove u SERP-u (Search Engine Results Pages).

Već smo se navikli da povremeno Google izbaci neku novinu ili promeni način na koji nam se kao korisncima u platformi prikazuju rezultati pretrage, odnosno način na koji se naš veb-sajt prikazuje u rezultatima pretrage.

Takva veća ažuriranja Google naziva Core Update, a poslednje od takvih ažuriranja je bilo u septembru 2019. Za razliku od već pomenutih manjih ažuriranja, Google svake godine izbaci samo nekoliko takvih velikih ažuriranja.

Negde sredinom januara 2020. (tačnije 13.januara) Google je na svom Twitter nalogu objavio da je pokrenuto novo veliko ažuriranje algoritma za pretragu pod nazivom Google Core Update January 2020.

Kao što se iz ovog tvita da videti u pitanju je globalno ažuriranje koje nije bilo namenjeno nekom određenom regionu, niti nekim određenim državama.

Jednostavno, Google je nastavio sa konstantnim izmenama u algoritmu pretrage koji bi trebalo da još više unaprede način na koji Google pretražuje, rangira i prikazuje rezultate. Svako Core ažuriranje u značajnoj meri utiče na rangiranje organskih rezultata pretrage, što na kraju utiče i na način na koji korisnici vide rezultate, odnosno način na koji su rezultati vašeg sajta prikazani u Google pretrazi.

Imajući u vidu da je ovako veliko ažuriranje pušteno preko svih Google data centra, potrebno je negde od 10 do 15 dana da novi algoritam bude primenjen globalno. U trenutku pisanja ovog teksta trebalo bi da je algoritam već primenjen u potpunosti.

ŠTA SE SVE PROMENILO?

Google po običaju nije posebno komentarisao niti davao neka pojašnjenja o tome šta će konkretno biti promenjeno u novom algoritmu, ali se iz nekih prvih rezultata u SERP-u (rezultatima pretrage) nakon puštanja ažuriranja može zaključiti da se radi o algoritmu koji donosi značajnije promene, prvenstveno za vlasnike veb-sajtova.

Neki ozbiljniji portali kao što su SEMRush ili SERPMetrics već su na osnovu prvih rezultata dobijenih iz SERP-a zaključili da su neke industrije već ozbiljnije pogođene novim izmenama, odnosno da su nakon ažuriranja algoritma lošije rangirane, dok su neke druge opet dobile bolje rangiranje u pretragama.

Naravno, ovde se ne radi toliko o samim industrijama, već o sajtovima koji se u većini mogu podvesti pod neku konkretnu kategoriju.

Važno je napomenuti da ovde nema nikakve jasne podele, jer Google PageRank algoritam ne radi po principu eliminacije po bilo kom elementu, već po principu skoringa koji se zasniva na relevantnosti sadržaja u odnosu na ključne reči po kojima korisnik pretražuje na Google-u.

Sajtovi koji tradicionalno proizvode originalan i kvalitetan sadržaj, poput poznatijih medicinskih, naučnih, državnih sajtova, su nakon pokretanja ažuriranja algoritma pokazali značajno bolje rezultate u pretragama.

Nasuprot tome, sajtovi koji plasiraju manje autentične sadržaje podložne manipulaciji, kao što su sajtovi koji plasiraju sadržaje o alternativnoj medicini ili neki retail sajtovi iz različitih retail kategorija, su pokazali lošije rezultate u pretragama.

Ova razlika prilično varira i u nekim slučajevima je prilično izražena, odnosno u nekim slučajevima se radi o velikim pomeranjima na gore, ili o velikom padu u rezultatima pregrage.

Sa druge strane, treba imati u vidu da Google algoritam pre svega indeksira i potom rangira pojedinačne veb-sajtove, a ne pojedinačne industrije, što navodi na zaključak da treba posmatrati efekat algoritma na pojedinačni veb-sajt, odnosno na njegov sadržaj, a ne kategoriju industrije pod koju se može podvesti.

Da li onda to sugeriše da je Google opet na prvo mesto u algoritmu stavio kvalitetan i pouzdan sadržaj veb-sajta?

Po svemu sudeći odgovor je jedno veliko DA.

Naravno ovo nije neka posebna novina, jer je još u avgustu 2019. u članku na svom Webmaster blogu Google jasno razrešio ovu dilemu kada su u pitanju Core ažuriranja. Tu je na veoma jasan i precizan način objašnjeno šta je ono čemu Google daje prednost i na čemu vlasnici veb-sajtova treba da rade kako bi na duže staze poboljšali svoj Google skoring.

Ceo tekst o tome možete pročitati na zvaničnom Google Webmaster Central Blog-u ovde.

PRVI REZULTATI

Prvi rezultati iz nekoliko monitoring centara pokazuju da je odmah nakon lansiranja novog Core ažuriranja došlo do značajnih turbulencija u SERP-u.

(izvor: SEMRush)

Iako se Google algoritam razlikuje i po platformama (desktop/mobilni), ovde ćemo prikazati samo desktop rezultate. Videćete i sami da su prilično izmešani i da dobrim delom ima preplitanja kada su u pitanju odeđene industrije. Iz priloženog grafikona očigledan je nagli poremećaj upravo dan nakon puštanja ažuriranja.

Isti portal je objavio i spisak sajtova iz svih kategorija (sa područja Sjedinjenih Američkih Država) koji su zabeležili najveće pomeranje na gore u Google desktop pretragama, onako kako ih je registrovao SEMRush Sensor samo dan nakon ažuriranja algoritma (14.01.2020):

(izvor: SEMRush)

Evo i spiska sajtova iz svih kategorija kod kojih je po istom izvoru registrovano najveće pomeranje na dole u rangiranju u desktop pretragama na isti dan:

(Izvor: SEMRush)

Na osnovu ovih prvih rezultata izgleda da su sajtovi iz kategorija Law & Government, Jobs & Education generalno prošli bolje u odnosu na druge sajtove, dok su sajtovi iz kategorija Computer & Electronics, Games i Shopping načelno prošli lošije.

Naravno, ovo su samo neki preliminarni rezultati uzeti samo dan nakon primene novog Core ažuriranja, pa ne moraju apriori biti uzeti kao tačni na duže staze.

Ipak, iz njih bi se moglo zaključiti u kojim industrijama (odnosno na kojim veb-sajtovima) po Google-u ima kvalitetnijeg i originalnijeg sadržaja koji u krajnju ruku i konzumenti smatraju kao relevantan i kvalitetan sadržaj koji rado čitaju i kojem više veruju.

Neki konkretniji zaključak će ipak morati da pričeka neko vreme dok se prikupe svi podaci i napravi neka detaljnija analiza efekta koji je ovaj Core update imao na SERP.

U međuvremenu i vi sami u Google Search konzoli možete proveriti da li je i u kojoj meri vaš sajt pogođen ovim ažuriranjem.

ŠTA NAM JE DALJE ČINITI?

Ako ste kojim slučajem i vi (odnosno vaš veb-sajt) pogođeni novim ažuriranjem, nema puno toga što možete učiniti da preko noći promenite taj efekat. Rešenje je u promeni pristupa kreiranju sadržaja i dugoročnoj strategiji za poboljšanje vašeg opšteg SEO skora.

Pošto već čitate ovaj tekst verovatno vam je već jasno da nema jednostavnih rešenja kada je u pitanju SEO. Treba imati u vidu da Google u poslednje vreme sve više naglašava značaj kvalitetnog sadržaja na veb-sajtu i daje mu značajnu prednost u odnosu na sve ostale kriterijume koji utiču na rangiranje u SERP-u. Tu negde i leži temelj svake buduće SEO strategije.

Zato sve ono što je napisano u već pomenutom dokumentu na Google-ovom Webmasters blogu treba uzeti za ozbiljno i raditi na tome da, dugoročno gledano, sadržaj na našem sajtu bude što originalniji i sa što više materijala koji posetiocu veb-sajta nudi relevantan, jasan i autentičan sadržaj.

Očigledno je da Google ne ostavlja puno prostora za neke trikove i tehnike koje su SEO eksperti do sada primenjivali, a koji su postali neka vrsta nepisanih standarda kada je u pitanju SEO.

Sve je izvesnije da će od sada pa na dalje u fokusu sve više biti kvalitet onoga što nudite posetiocima svog veb-sajta, odnosno ekspertiza, autoritet i verodostojnost (poznatiji kao E-A-T metod – od Expertise, Authority, and Trustworthiness), koje isporučujete kroz vaš sadržaj.

Google očigledno sve više ceni sadržaj iza kojeg stoji kredibilitet, odnosno poverenje posetilaca vašeg sajta. Na kraju krajeva, Google i jeste tu da nam pruži relevantne i pouzdane informacije za ono što svakog dana pretražujemo, pa je u opštem interesu da ti sadržaji budu što vredniji i bolji.

U krajnju ruku, to je u interesu i svakog vlasnika veb-sajta koji se svojim biznisom bavi na ozbiljan i odgovoran način i želi da se kao takav i predstavi potencijalnom klijentu na Google-u.

Bez komentara

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *