CyberPanel: podešavanje mail servera
U uputstvu za korišćenje CyberPanela pokazali smo izgled samog panela, kako pravilno podesiti server za prvo korišćenje, kao i instalaciju WordPress sajta i drugo.
U ovom tekstu saznajte kako pravilno da podesite email server na vašem Cloud VPS serveru sa instaliranim CyberPanel-om.
Kako podesiti domen za primanje i slanje elektronske pošte na CyberPanel VPS serveru
Uđite u CyberPanel i u sekciji Email kliknite na Create Email. Kada se otvori stranica potrebno je da izaberete domen, zatim unesete korisničko ime i lozinku.
Nakon kreiranja email adrese, vratite se u sekciju Email i kliknite List emails kako bi se otvorio spisak email naloga. Kad se otvori stranica, izaberite domen, nakon čega će se pojaviti dugme koje govori da SSL ne funkcioniše kako bi trebalo. To je očekivano, a da bismo to ispravili kliknite na Fix now pa sačekajte da se proces završi.
Nakon par momenata, ovo upozorenje će nestati i možete nastaviti dalje.
Sledeće što je potrebno da uradite je kreiranje DNS zapisa, bez kojih email neće funkcionisati.
Naredne DNS zapise je potrebno kreirati u DNS editoru:
- SPF TXT DNS zapis
- DKIM TXT DNS zapis
- MX DNS zapis koji će biti usmeren na „mail.vasdomen.rs“ sa prioritetom 10.
- Mail A DNS zapis koji će biti usmeren na IP adresu servera
- DMARC TXT DNS zapis
Kako bi uprostili dodavanje DNS zapisa, možete uraditi sledeće; nakon što kliknete na DNS u meniju, potrebno je da kliknete na Add/Delete Records, izaberete domen i kopiramo potrebne DNS zapise u naš DNS hosting. Zapise koje je potrebno uneti su označeni na snimku ekrana, a oni su upravo SPF, DMARC i DKIM. Ostale DNS zapise možete dodati veoma lako bez potrebe kopiranja iz panela.
Osnovni DNS zapisi koji su potrebni za e-mail bi trebalo da izgledaju ovako:
VAŽNO NAPOMENA: DKIM DNS zapis koji je automatski kreiran na panelu nije pravilan, pa je potrebno da ga dodatno prilagodite na sledeći način.
U našem primeru možete videti da smo uklonili sve navodnike i podelili DKIM u dva reda:
v=DKIM1; h=sha256; k=rsa; p=MIIBIjANBgkqhkiG9w0BAQEFAAOCAQ8AMIIBCgKCAQEAzl+wtcKAXniAcQjXPLIHYThZDM+HOdR5Ma5WNTYBzWIrNbTYqE7+XwEZqinsBkQc68Trg73p4LodS1Kw7nKAjOw3QajWwS7MtqZRTao1/EUbAHR9dRkYjPbiY7T45nwyeFDClM3RycZV1ivnUalr2fiNjM0suHDTfE+RCdGu/lPY+z2nVwMo75hSp9r7Rq3Ce9eFhVVMzIFwNXmhHtNFOv+fcQb/4boUeVfTYlqhG6DvGW91NgRzw8zdGRMBwAEGn3MeeE9zX10sTpT1XFPc20Me67kw24yQFavBCEYPkOl1QumkgZrblZBH4iArGxK5JuNmMOQUI+w4zayd/aF7vwIDAQAB
Ovako izgleda onaj koji dobijemo od CyberPanel-a i koji nije tačan:
"v=DKIM1; h=sha256; k=rsa; " "p=MIIBIjANBgkqhkiG9w0BAQEFAAOCAQ8AMIIBCgKCAQEAzl+wtcKAXniAcQjXPLIHYThZDM+HOdR5Ma5WNTYBzWIrNbTYqE7+XwEZqinsBkQc68Trg73p4LodS1Kw7nKAjOw3QajWwS7MtqZRTao1/EUbAHR9dRkYjPbiY7T45nwyeFDClM3RycZV1ivnUalr2fiNjM0suHDTfE+RCdGu/lPY+z2nVwMo75hSp9r7Rq3Ce9eFhVVMzIFwNX" "mhHtNFOv+fcQb/4boUeVfTYlqhG6DvGW91NgRzw8zdGRMBwAEGn3MeeE9zX10sTpT1XFPc20Me67kw24yQFavBCEYPkOl1QumkgZrblZBH4iArGxK5JuNmMOQUI+w4zayd/aF7vwIDAQAB"
Webmail
Da biste ušli u webmail klijent, potrebno je da u sekciji Email kliknete na Access Webmail, zatim ćete biti preusmereni na stranicu za ulazak gde upisujete vaše podatke.
Sve što je potrebno za ispravan rad email-a je spremno i sada ste i vi spremni da istestiramo da li emailovi stižu i kakvu ocenu dobijate na email testu.
Za testiranje možete koristiti email tester od CyberPanel-a. Kliknite na Create Email, a zatim na velika crvena slova: TEST EMAIL DELIVERY
Nakon klika na TEST EMAIL DELIVERY bićete preusmereni na novu stranicu i tu ćete dobiti email adresu na koju je potrebno poslati poruku. Nakon slanja test poruke, treba da dobijete ocenu deset i potvrdu da su svi DNS zapisi pravilni, što i sam izveštaj testa potvrđuje. Ako niste pratili korake tačno kako je opisano, postoji mogućnost da dobijete manju ocenu i biće tačno obrazloženo zbog čega ste dobili nižu ocenu, pa možete ispraviti taj problem.
Nakon testiranja da email server funkcioniše pravilno, možete početi sa kreiranjem realnih email naloga koje ćete koristiti. Njih isto tako možete napraviti kao ovaj testni.
Kako instalirati MailScanner i SpamAssasin na CyberPanel
Posebno u većim organizacijama se uvek može desiti da dođe do slanja i primanja nepoželjnih poruka. Ako posumnjate na tako nešto, možete instalirati MailScanner pomoću koga možete u bilo kom trenutku uživo pratiti poruke koje se šalju, njihov naslov i sadržaj što je jako bitno u preventivi SPAM-a, a uz SpamAssasin kontrolisati i podešavati nivo osetljivosti na SPAM, tako da vaše kolege dobijaju minimalno nepoželjnih poruka.
Da biste instalirali MailScanner i SpamAssasin, dovoljno je da u sekciji Mail Settings idete na obe stavke i instalirate ih.
Proces instalacije SpamAssasina izgleda ovako i on zapravo prikazuje sve ono što bi se prikazalo u terminalu da ga instaliramo na taj način, zbog eventualnih grešaka sa kojima se možete suočiti prilikom instalacije.
Nakon instalacije videćete ovakav ekran i potrebno je samo da sačuvate klikom na dugme Save changes, kako je za početak možda ovaj broj dovoljan kako bi nakon svake pete prijavljene poruke iste takve bile označene kao SPAM.
Najvažnije je polje „required_hits“, koje je podrazumevano postavljeno na „5“. To znači da će se svaka poruka koja ima više od pet poena SpamAssassin tretirati kao neželjenu poštu – označena posebnim zaglavljem zbog kojeg se kasnije poruka premešta u folder SPAM.
Ovo možete smanjiti ili povećati, ali to povećava rizik da će legitimna pošta biti smeštena u SPAM folderu.
Ako želite dodatno da „zavrnete ventil“ na SpamAssasin-u, to možete uraditi tako što ćete treće polje povećati ili smanjiti. Ako želite da sve poruke iz nekog razloga budu označene kao SPAM, potrebno je da upišete „0“. Ako ne želite da se SPAM odvaja, to možete uraditi tako što ćete upisati cifru „10“. Cifra „5“ je neka zlatna sredina, koja dovoljno dobro kontroliše poruke koje se šalju i dolaze.
Spam Filter će raditi ovako sa različitim poenima:
7 – Prepoznaje više od 60% spam poruka, a verovatnoća da neki email bude greškom označen kao spam je skoro nepostojeća.
6 – Prepoznaje više od 70% spam poruka, a verovatnoća greške u označavanju emaila kao spam je zanemarljivo mala.
5 – Prepoznaje više od 75% spam poruka, ali postoji mala mogućnost da neki legitiman email bude pogrešno označen kao spam.
4 – Prepoznaje više od 80% spam poruka, ali postoji nešto veća šansa da neke poruke budu greškom označene kao spam.
3 – Prepoznaje više od 90% spam poruka, ali postoji velika mogućnost da neke poruke budu greškom označene kao spam.
MailScanner prilikom instalacije prikazuje istu stvar kao i SpamAssasin, isto polje u kome pratite proces instalacije.
Kada se on zavši, potrebno je jednostavno da kliknete na dugme Access Now, kako je ovo eksterna aplikacija koja se instalirala.
Kada pristupite MailScanner-u sa podacima koje koristite za ulazak u CyberPanel, nakon što krene slanje poruka, moći ćete da ih vidite i pratite uživo. Kako mi sada ne šaljemo ništa, situacija je ovakva i stranica je prazna:
Sada kada je sve podešeno ispravno, možete početi sa korišćenjem email servera bez bilo kakvih prepreka u njegovom korišćenju, a takođe možete predahnuti, jer poruke koje se šalju sa servera ne bi trebalo da završe u SPAM folderima primaoca, kako smo DNS podesili ispravno i poruke koje nisu SPAM, nikako ne bi trebalo biti označene tako kod primaoca.
Ukoliko želite da testirate VPS server sa preinstaliranim CyberPanelom, možemo vam omogućiti besplatan test period – dovoljno je samo da nam se javite.
Bez komentara