Kakve veze ima Instagram sa kupovinom putem interneta?

април 11, 2018
Ivan Minić

U poslednjih nekoliko godina Instagram beleži neverovatan rast korisnika.

Samo od 2014. do 2017. zabeleženo je 357% rasta, i danas ima preko 800 miliona aktivnih korisnika. Poređenja radi, Youtube je u istom periodu zabeležio 50% rasta, a Facebook 57%.

U ovom periodu Instagram je postao i vodeća platforma za influencere i, prema svim statistikama, mreža koja najviše utiče na navike korisnika kada je kupovina u pitanju.

Više od 60% Instagram korisnika koristi ovu mrežu svaki dan.

Adweek je to možda i najbolje objasnio: „Kako se svet preselio na društvene mreže, potrošači su počeli da se ugledaju na svoje kolege potrošače i da se kod i preko njih informišu prilikom svojih odluka o kupovini. Umesto da gledaju kompanije, kao što su radili u prošlosti, oni sada gledaju jedni druge i omiljene ličnosti“.

72% korisnika Instagrama kaže da su u prethodnom periodu napravili kupovinu na osnovu nečega što su videli pregledajući svoj Instagram.

Zbog svoje vizuelne prirode, Instagram je i prvi izbor većine influensera, a tu se naročito ističu mikroinfluenseri.

2017. godine, na globalu je potrošeno više od milijardu dolara za plaćene objave influensera na Instagramu i očekivanje je da se u narednih najviše dve godine – duplira.

Čak 70% vodećih brendova u SAD koristi influenser marketing, a u nekom industrijama je procenat preko 90%.

Posebno interesantno je da je upotreba mikroinfluensera odnosno onih koje prati manji broj fokusiranih pratilaca u ekspanziji jer sve statistike kažu da su efekti njihovih objava i nekoliko puta uspešniji (npr. engagement rate kod influensera koji imaju do 5000 followera je oko 8%, dok nakon 25000 followera pada na oko 2%).

Engagement se sve više koristi kao najvažnija metrika u radu sa influenserima, umesto dosega (reach).

Među najviše plaćenim influenserima su Selena Gomez i Kim Kardašijan čija jedna objava košta više od pola miliona dolara.

Prosečna cena objave, na uzorku koji je analiziran je oko 300 dolara.
Prosečna zarada za svaki dolar uložen u influenser marketing je 6.5 dolara.

Zanimljivo je i to da većina influensera više voli da radi direktno sa brendom, nego sa agencijom ili mrežom.

Od top 100 globalnih brendova, 95% ima Instagram nalog. Ima ga i mCloud.rs 🙂

Da li ste vi nekada nešto kupili, nakon što ste to videli na Instagramu?

1 komentar. Ostavi novi

Samo pracenje trendova! Ne mora to biti konkretno instagram, za par godina ce biti nesto drugo. Poenta je da vlasnici, preduzetnici shvate da je jako bitno imati drustvene mreze i na njima biti aktivan.

Одговори

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

mCloud mailing lista
Da li želiš da se prijaviš na mCloud mailing listu i svake nedelje dobijaš informacije o našim tekstovima na blogu i novostima iz mCloud-a?
Nemoj više prikazivati