Kakve veze ima Instagram sa kupovinom putem interneta?

април 11, 2018
Ivan Minić

U poslednjih nekoliko godina Instagram beleži neverovatan rast korisnika.

Samo od 2014. do 2017. zabeleženo je 357% rasta, i danas ima preko 800 miliona aktivnih korisnika. Poređenja radi, Youtube je u istom periodu zabeležio 50% rasta, a Facebook 57%.

U ovom periodu Instagram je postao i vodeća platforma za influencere i, prema svim statistikama, mreža koja najviše utiče na navike korisnika kada je kupovina u pitanju.

Više od 60% Instagram korisnika koristi ovu mrežu svaki dan.

Adweek je to možda i najbolje objasnio: „Kako se svet preselio na društvene mreže, potrošači su počeli da se ugledaju na svoje kolege potrošače i da se kod i preko njih informišu prilikom svojih odluka o kupovini. Umesto da gledaju kompanije, kao što su radili u prošlosti, oni sada gledaju jedni druge i omiljene ličnosti“.

72% korisnika Instagrama kaže da su u prethodnom periodu napravili kupovinu na osnovu nečega što su videli pregledajući svoj Instagram.

Zbog svoje vizuelne prirode, Instagram je i prvi izbor većine influensera, a tu se naročito ističu mikroinfluenseri.

2017. godine, na globalu je potrošeno više od milijardu dolara za plaćene objave influensera na Instagramu i očekivanje je da se u narednih najviše dve godine – duplira.

Čak 70% vodećih brendova u SAD koristi influenser marketing, a u nekom industrijama je procenat preko 90%.

Posebno interesantno je da je upotreba mikroinfluensera odnosno onih koje prati manji broj fokusiranih pratilaca u ekspanziji jer sve statistike kažu da su efekti njihovih objava i nekoliko puta uspešniji (npr. engagement rate kod influensera koji imaju do 5000 followera je oko 8%, dok nakon 25000 followera pada na oko 2%).

Engagement se sve više koristi kao najvažnija metrika u radu sa influenserima, umesto dosega (reach).

Među najviše plaćenim influenserima su Selena Gomez i Kim Kardašijan čija jedna objava košta više od pola miliona dolara.

Prosečna cena objave, na uzorku koji je analiziran je oko 300 dolara.
Prosečna zarada za svaki dolar uložen u influenser marketing je 6.5 dolara.

Zanimljivo je i to da većina influensera više voli da radi direktno sa brendom, nego sa agencijom ili mrežom.

Od top 100 globalnih brendova, 95% ima Instagram nalog. Ima ga i mCloud.rs 🙂

Da li ste vi nekada nešto kupili, nakon što ste to videli na Instagramu?

Bez komentara

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

mCloud mailing lista
Da li želiš da se prijaviš na mCloud mailing listu i svake nedelje dobijaš informacije o našim tekstovima na blogu i novostima iz mCloud-a?
Nemoj više prikazivati