Facebook uvodi penalizaciju sporih veb stranica

август 10, 2017

Dobar dan, vreme je za Facebook u epizodi: “Spora stranica, manje šansi za prikaz u liniji vesti”. Iznenada, mada ne i neočekivano, pristigla je vest koja vlasnicima sajtova, veb developerima i svima kojima je Internet posao, donosi ovog vrelog avgusta novu temu za razmišljanje. Facebook je na svom zvaničnom blogu objavio da će tokom narednih meseci (nedefinisano je koliko tačno) polako uvesti dodatno rangiranje sadržaja koji se prikazuje u liniji vesti (News Feed) u mobilnoj aplikaciji i to na osnovu brzine učitavanja stranica – brže stranice će imati prednost u odnosu na sporije.

Podsetimo da je negde krajem aprila 2015. Google uveo da se sajtovi prilagođeni mobilnim uređajima (mobile-friendly) bolje rangiraju u pretraživanju. Facebook sada praktično čini nove korake ka boljem pakovanju internet sadržaja upravo za mobilne. Pored toga što se konzumiranje sadržaja uveliko prenelo sa desktopa na mobilne platforme, došlo se i do zaključka da korisnike sve više nerviraju linkovi koji vode do stranica koje se sporo učitavaju. I to do te mere da često odustanu od takvih sadržaja ni ne sačekavši da se pojave na ekranu. Naime, čak 40 posto posetilaca digne ruke od takvog sporog sajta već nakon što ta zadrška pređe samo tri sekunde.  

Facebook se zbog toga odlučio da tokom narednih meseci izvede nadogradnju News Feed-a kako bi posetiocima prikazao više priča koje se briže učitavaju nauštrb onih sporijih. Time će korisnici, kako se navodi u zvaničnom blogu, “dobiti više vremena da se posvete pričama koje smatraju relevantnim.”

Što to konkretno znači…

Za Facebook je to još jedan važan korak u unapređenju korisničkog iskustva. Uzimaće se u obzir procenjeno vreme učitavanja veb stranice nakon klika na link u News Feed-u mobilne aplikacije. Pri tome će se pored brzine stranice voditi računa i o brzini Internet veze koju u tom trenutku koristi posetilac. Pa ako se stranica učitava brzo, njen link će imati veći prioritet u liniji vesti.

Vodiće se računa i da se, ukoliko je korisnik na sporoj Internet vezi, manje učestalo pojavljuju linkovi za video klipove. Za takve korisnike na sporoj vezi obezbeđeno i da se sadržaj stranica učitava unapred (prefetch), što bi zatim trebalo da rezultuje bržim učitavanjem stranice nakon klika na link. Facebook tu navodi skraćenje vremena učitavanja od preko 25 posto.

…i kako utuče na moju stranicu/sajt?

Pa, ukoliko ste nakon prilagođavanja izgleda sajta mobilnim uređajima uradili i sve što je potrebno da se on optimizuje za što brže učitavanje, onda bi trebalo da ste spremni i za ovu nadogradnju Facebook-a. Ona će se, kao što je već pomenuto, odigravati postupno tokom narednih meseci i ne očekuje se da će se distribucija većine stranica u News Feed-u promeniti nakon nadogradnje. Sa druge strane, ako imate veoma spor sajt možete da očekujete smanjenje referal saobraćaja.

E sad, kako da proverite da li ćete imate potencijalan problem sa penalizacijom na Facebook News Feed-u spog sporog učitavanja? Najlakši način je da odmah “provučete” sajt kroz neki od online alata za analizu brzine, koji će vam nakon merenja pružiti i korisne informacije kako da popravite stanje u kojem se trenutno nalazi vaš Internet sadržaj. Evo i linkova do alata koje i sam Facebook preporučuje u svom blogu posvećenom najboljim praksama za unapređenje performansi mobilnih sajtova:

  1. Page Speed, open source dodatak ta Firebug koji procenjuje performanse veb stranica i daje preporuke za njihovo unapređenje,
  2. YSlow, besplatan Yahoo! alat koji daje preporuke za unapređenje brzine sajtova,
  3. WebPagetest, daje zanimljiv i detaljan prikaz brzine učitavanja stranica i listu preporuka za optimizaciju,
  4. PageSpeed Insights, besplatana Google alat za analizu sadržaja veb stranice odvojeno za mobilnu i desktop verziju i takođe pruža relevantne preporuke za ubrzavanje,
  5. Dotcom-monitor je vrlo zanimljiv pošto pruža mogućnost da vidite brzinu učitavanja vaše stranice sa 24 lokacije širom sveta i u sedam različitih browsera.

Ako nakon ovih analiza utvrdite da imate spor sajt, a online prisustvo vam je važno (ima li nekog kome to nije važno) ne preostaje vam ništa drugo nego da zavrnete rukave i da narednih meseci poradite na unapređenju performansi sajta. Vremena ima sasvim dovoljno, a kako da to konkretno izvedete je već mnogo opširnija priča o kojoj je bilo reči i na stranicama mCloud bloga

1 komentar. Ostavi novi

Dobra ideja, svakako je od koristi, pogotovo za nas koji nemamo strpljenje kad je „los“ net u pitanju.

Одговори

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

mCloud mailing lista
Da li želiš da se prijaviš na mCloud mailing listu i svake nedelje dobijaš informacije o našim tekstovima na blogu i novostima iz mCloud-a?
Nemoj više prikazivati