rs domen

Zašto je bolje koristiti .rs domen

Ako planirate kupovinu domena u Srbiji, onda ste se verovatno već pitali koji je domen najbolji izbor za vas. Da li je to .com .org ili možda .rs? Vaš izbor zavisi pre svega zavisi od toga za koje namene želite da koristite sajt (posao, organizacija, hobi…). Pored toga jednako je važno da izaberete domen koji Google smatra relevantnijim za prikazivanje u rezultatima pretrage kada posetioci vašeg sajta vrše pretragu iz Srbije. Zato ćemo u ovom tekstu objasniti zašto je u ovom slučaju bolje koristiti .rs domen.

.rs i .срб domeni

.rs domen je nezvanični naslednik .yu domena. Početak registracije se vezuje za 2008. godinu, mada je .rs domen bio vidljiv na Internetu već godinu dana pre toga. Nakon prestanka rada .yu domena domen .rs postaje dominantan nacionalni domen u Srbiji.

Iako je .rs preuzeo primat u Srbiji, vremenom se javila potreba za definisanjem i Internet domena na ćirilici. Tako je nastao .срб domen koji je na Internetu postao vidljiv već 2011. godine.

.rs ili neki drugi domen?

Iako je .rs već više od decenije prisutan na Internetu i danas možete često čuti pitanje da li je bolje koristiti .rs ili neki drugi domen.

Google nije baš preterano jasan u odgovoru na pitanja koja se odnose na način na koji rangira sajtove u rezultatima pretrage. Delom je ovo i zbog toga što jednostavno ne žele da otkrivaju previše, ali postoji i dosta promenljivih koje ulaze u Google-ovu jednačinu, pa realno nije ni tako jednostavno dati odgovore na neka pitanja. Google-ov algoritam postaje sve složeniji i sofisticiraniji, a vrlo često se i menja, pa ono što je važilo do pre izvesnog vremena, ne mora da važi i danas.

rs domen

izvor: RNIDS

Bez obzira na to, kada je u pitanju dilema iz našeg podnaslova, tu je stvar prilično jasna: Google daje prednost nacionalnim domenima, odnosno web sajtovima na nacionalnim – lokalnim domenima.

To znači da ukoliko pretražujete Google iz Srbije i u polje za pretragu uneste ključnu frazu na srpskom jeziku, Google će dati prednost sajtovima sa .rs domenom.

Razlog ovome je što Google želi da da što relevantniji odgovor na vaš upit, pa shodno tome smatra da su .rs ili .срб domen u tom slučaju relevantniji od drugih domena.

O tome veoma otvoreno i jasno govore i predstavnici Google-a, kao što je čuveni John Mueller, koji ukazuje na to da Google za geografsko ciljanje koristi uglavnom nacionalne domene.

Time je jasno i nedvosmisleno dat odgovor na pitanje iz našeg podnaslova. Definitivno je bolje koristiti nacionalni (rs / .срб) domen.

Ćirilični ili latinični domen?

Ništa manje nije zastupljeno pitanje da li je bolje na sajtu koristiti latilicu ili ćirilicu. Google ravnopravno tretira oba pisma, ali ukoliko planirate da vaš sajt istovremeno bude napisan na latinici i ćirilici, onda morate znati na koji način pravilno podesiti oba pisma na sajtu.ćirilica i latinica

Ukoliko podesite sve kako treba nećete doći u problem sa takozvanim duplim sadržajem, koji može biti negativan signal za Google prilikom rangiranja vašeg sajta u rezultatima pretrage.

Da bi Google pravilno razumeo sadržaj na sajtu koji je pisan latinicom ili ćirilicom, potrebno je da mu u tome i vi malo pomognete. Sve što treba da uradite je da iskoristite HTML hreflang atribut / tag da biste Google-u predstavili koje je tačno pismo (i na kom jeziku) u pitanju.

Naime, Google je prilično dobar u detektovanju jezika, ali kod ovakve kombinacije ‘’višejezičnog’’ sajta (mislimo zapravo na sajt na dva pisma), može se desiti da Google na prepozna ispravno jedno od pisma (uglavnom ćirilicu). U tom slučaju neće ni ineksirati sadržaj sa tim pismom, pa on neće ni biti prikazan u rezultatima pretrage.

Dakle, ako želite da vaš sajt bude ispravno indeksiran za oba pisma, potrebno je da dodate sledeći HTML kod u <head> sekciju vašeg sajta:

Za latinični sadržaj:

<link rel="alternate" href="https://www.nazivsajta.rs/stranica-na-latinici" hreflang="sr-Latn-rs" />
<link rel="alternate" href="https://www.nazivsajta.rs/страница-на-ћирилици" hreflang="sr-Cyrl-rs" />
<link rel="canonical" href="https:/www.nazivsajta.rs/stranica-na-latinici">

Za ćirilični sadržaj:

<link rel="alternate" href="https://www.nazivsajta.rs/страница-на-ћирилици" hreflang="sr-Cyrl-rs"/>
<link rel="alternate" href="https://www.nazivsajta.rs/stranica-na-latinici" hreflang="sr-Latn-rs"/>
<link rel="canonical" href="https://www.nazivsajta.rs/страница-на-ћирилици">

Primetićete da u ovom kodu osim hreflang atributa postoji i canonical tag. On je ovde da Google-u pomogne da odredi koje je pismo primarno na kojoj stranici vašeg sajta.

Zaključak

Kao što ste imali prilike da saznate, odabir nacionalnog (.rs / .срб) domena je uvek bolji izbor ukoliko želite da imate prednost u odnosu na druge (ne nacionalne) domene. Ukoliko pritom imate sajt na latiničnom i ćiriličnom pismu, objasnili smo kako da ga podesite da bude pravilno indeksiran od strane Google-a.

Bez komentara

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *