Nekoliko preporuka za vaš mobilni sajt

април 24, 2018
Ivan Minić

Mislim da nije neophodno preterano objašnjavati zašto je 2018. godine važno da vaš sajt na mobilnim uređajima izgleda i radi sjajno. Ako ni zbog čega drugog, Google nas je naterao da uradimo domaći i učinimo sajt responsive.

Prvi sajt je kao prvi auto. Poligon za učenje i sticanje iskustva. Isto je i sa prvim „mobilnim sajtom“.

Mnogi su se zaustavili na tome. Ispunili formu, i nisu se dalje bavili unapređenjem korisničkog iskustva.

Zbog toga smo pripremili nekoliko predloga i preporuka uz pomoć kojih možete značajno unaprediti iskustvo svojih korisnika.

  1. Ne mora baš sav sadržaj koji vide desktop korisnici da se prikaže i mobilnim korisnicima. Ekran je mnogo manji, i organizacija je potpuno drugačija. Neke stvari ne morate prikazati uopšte, a neke možete prikazati pojednostavljeno. Prioritizujte sadržaj na drugačiji način u odnosu na desktop, jer se i konzumira na drugačiji način i u drugačijim situacijama.
  2. Navigacioni bar u vrhu i logotip možda zauzimaju previše mesta. Razmislite o alternativama, recimo potražite inspiraciju ovde. Imajte takođe u vidu da hamburger menu nije baš sjajna ideja, kao i da pozicija dugmenceta za menu možda ne treba da bude gornji levi ćošak, jer je teško dohvatiti je.
  3. Optimizujte veličinu slika i fajlova. Sve više sistema, počevši od WordPress-a, podržavaju responzivne slike, odnosno, prilikom postavljanja kreiraju različite veličine fotografija za različite uređaje da bi se na svakom učitavala približno najbolja. Iskoristite to – optimizujte sve što možete.
  4. Koristite SVG za ikonice i sve slične elemente sajta. Em štedite bandwith, em dobijate uvek sjajno oštre grafike.
  5. Vodite računa o veličini i količini teksta. Razmislite da koirstite fluidnu tipografiju.
  6. Linkujte brojeve telefona i adrese. Ako korisnik dolazi sa telefona, ovo je nešto što će mu sigurno jako značiti, a vama je to nekoliko minuta posla. Ni na drugim uređajima to neće biti smetnja.
  7. Animacije i video. Vrlo moguće da ovaj deo prezentacije neće raditi sjajno, a svakako je poželjno da testirate. Možda je dobro rešenje da video ipak zameni slika, a da se animacije i tranzicije eliminišu.
  8. Popupovi i reklamni leteći layeri. Iako i na desktopu ovo itiritra, na telefonu je situacija mnogo gora. Često vas onemogućava potpuno da koristite stranicu, a nije baš uvek lako isključiti ih. Kako se ovo sve češće koristiti kod newslettera i specijalnih ponuda, predlažemo da ipak napravite nešto drugačije rešenje koje će se prikazivati samo u vrhu ili dnu strane.
  9. Pojednostavite kompleksne forme. Jasno je da su one nekad neophodne, ali možda ima smisla pojednostaviti ih, izbaciti neka polja, ili ih makar podeliti da umesto jednog, budu iz nekoliko koraka. Gde god možete koristite jedno polje kao dovoljno (npr. umesto First name i Last name, koristite Full Name). Izbegavajte kompleksne i obimne drop down liste, jer sa telefona njih uopšte nije lako koristiti.
  10. Iskoristite donji deo ekrana za neke elemente navigacije. Pogledajte kako to rade aplikacije. Većini je navigacija na dnu ekrana. Ovo može biti zanimljivo rešenje i za vas – posebno ako neka stranica ima kompleksniju navigaciju ili više različitih (npr. ecommerce rešenja, koja imaju filtriranja i slične stvari).

2 komentara. Ostavi novi

Uglavnom imam problem s tim sto naviknem na desktop verziju, pa na mobilnoj verziji biram opciju desktopa, jer ne mogu da se snadjem. 😀

Одговори

Slažem se haha, ja takođe biram desktop verziju jer se obično dosta razlikuju. I ako vidim da je verzija prespora takođe gasim, jer nemam vremena da čekam večna učitavanja.

Одговори

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

mCloud mailing lista
Da li želiš da se prijaviš na mCloud mailing listu i svake nedelje dobijaš informacije o našim tekstovima na blogu i novostima iz mCloud-a?
Nemoj više prikazivati