Kako možete lako unaprediti svoj poziv na akciju?

децембар 6, 2017
Ivan Minić

Ukoliko vam pojam „poziv na akciju“ nije poznat, pre par meseci napisali smo tekst – Šta je to „poziv na akciju“ i zašto je važan?

Takođe, ako prvi put čujete za „A/B testiranje„, bacite pogled na jedan drugi tekst – Šta je to A/B testiranje, i zašto je važno?

Ukoliko su vam ovi pojmovi poznati, u tekstu koji sledi, u nekoliko konkretih saveta pokušaćemo da vam pokažemo kako ga možete unaprediti.

Kao što znate, cilj je uvek doći postepeno do značajnog unapređenja. Nizom malih koraka, nizom malih unapređenja, ukupno ćemo postići veliki rezultat. Pa tako eksperimentišemo sa različitim oblicima dugmića, različitim bojama, različitim porukama. Ipak, evo nekih praksi koje uobičajno daju dobre rezultate:

  1. Objasnite benefit kroz sam poziv. Šta to znači? To znači da osim samog poziva na akciju nije loše da iskomunicirate i benefit koji korisnik dobija, odnosno čak iako to možda nije neki konkretan benefit, objasnite mu šta dobija, šta će se desiti. Primera radi, često korisnicima govorimo sledeće na dugmićima poziva na akciju – klikni ovde, preuzmi, prijavi se, pošalji. Kažete mu šta želite da uradi, ali mu ne dajete ništa. Zamislite da recimo kažete ovako: preuzmi moj ebook, priključi nam se, hajde da popričamo, pogledaj odmah, ostanimo u kontaktu. Svaka situacija zahteva različite stvari, ali razmislite da probate razne varijante.
  2. Budite konzistentni sa porukom. Ukoliko na više mesta na različit način komunicirate istu stvar, potrudite se da bude jasno da je poruka ista, i da je reč u istoj stvari da posetioce ne biste dovodili u zabunu. Takođe, ne preterujte sa brojem različitih načina na koje ih „napadate“. Posle neke granice postaćete previše napadni.
  3. Boja, dizajn, slike. Poziv na akciju treba da se razlikuje od ostatka sajta. Da privlači pažnju. To možete postići bojom, slikom, tipografijom. Veličina takođe mora biti prilagođena, a kako sve više korisnika pristupaju sa mobinih telefona, imajte ih u vidu kada planirate, i nemojte praviti previše sitne elemente ako očekujete da korisnik klikne. Slike ako koristite računajte da moraju biti zaista kvalitetne i relevantne za samu temu, a što se boja tiče, uvek je dobro ići sa nečim što se razlikuje od generalne kolor šeme, a pored zelene, crvena i narandžasta su boje koje obično daju najbolje rezultate.
  4. Pozicioniranje. Na kraju dana, pozicioniranje je najvažnije, a tu je vrlo teško postaviti pravila. Ipak, neke od dobrih praksi su: ukoliko imate relevantan sadržaj u smislu blog postova / uputstava za korisnike, na kraju takvih postova možete postaviti veliki boks sa pozivom na akciju, takođe, možete napraviti modalni prozor koji će se korisnicima pojaviti pod uslovom da su na stranici proveli više od npr. 120 sekundi, isti prozor se može prikazati u slučaju da se ispuni neki drugi uslov (jednom korisniku samo jednom, nema potrebe ponavljati) – pročitano više od 3 artikla, odgledano više od X sekundi nekog videa i slično.

I za kraj, testirajte, merite, upoređujte i tek onda donesite konačnu odluku! 🙂

Bez komentara

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *