Da li je Instagram važan kanal za vaš brend?

октобар 24, 2017
Ivan Minić

Ne tako davno, stvari su bile daleko jednostavnije. Drvena tabla sa farbom ispisanom porukom i eventualno povremeno dobošar koji ide kroz mesto i obaveštava bili su sve što je potrebno. Onda je došao print, telegraf i telefon, radio, televizija, a kada se umešao i internet sve je otišlo dođavola.

Pre nekoliko godina u razgovoru sa jednom mamom koja je pokrenula svoj mali biznis, došli smo kroz razgovor do sledeće izjave: „Ili platiš nekog ko zna, ili naučiš. Ako platiš, vremenom opet naučiš, jer želiš da budeš siguran da ne bacaš novac, koga nikad nema dovoljno, u bunar.“

Danas, 2017. godine, stvari se prosto jako brzo kreću i razvijaju. Čitavi svetovi nastaju i umiru u svega nekoliko dana ili nedelja. Trendove i promene je teško ispratiti, ali ako želite da iskoristite njihov pun potencijal, morate pronaći energiju.

Naravno, ne morate ispratiti sve trendove. Nije svako za sve, niti je svako u stanju da sve radi dobro. Ipak, da biste procenili da li je nešto za vas ili ne, potrebno je da imate jasnu predstavu o prirodni stvari.

Dakle – Instagram?

Ukoliko je vaš brend i poruka koju šaljete nešto što se može na lep način vizuelno predstaviti – Instagram je kanal za vas. Ako imate dobra pakovanja, lep vizuelni identitet, zanimljive prodajne objekte pune detalja ili kreativan način da predstavite ono što radite – Instagram će sigrno biti pun pogodak.

Ono što je važno, je da ostanemo verni platformi. Profesonalne i stock fotografije jednostavno nisu nešto na šta Instagram publika dobro reaguje. Takođe, beskonačni tekstualni opisi i mnoštvo hashtagova uz sliku, neće dati zadovoljavajući rezultat. Šta najbolje prolazi, pokazaće eksperimentisanje i merenje.

Koje su nam informacije dostupne iz istraživanja:

  • Instagram ima preko 700 miliona korisnika na mesečnom nivou, globalno, a u mnogim zemljama to ga čini drugom najpopularnijom društvenom mrežom, iza Facebook-a.
  • Instagram je mreža kojoj korisnici pristupaju češće nego drugim, na njoj provode više vremena i prave u proseku mnogo više interakcija nego što je to slučaj sa drugim mrežama.
  • Gotovo 60% aktivnih korisnika čini populacija od 18 do 29 godina, a preko 80% korisnika prati makar jedan biznis na Instagramu
  • 70% Američkih kompanija u 2017. koristi Instagram, dok je procenat u 2016. bio 48.8%
  • Trenutno, oko 25% Instagram oglasa su video formi
  • Instagram stories na dnevnom nivou koristi 250 miliona ljudi
  • Postovi sa istaknutom lokacijom imaju 79% više interakcija
  • Najaktivniji deo nedelje na Instagramu je weekend
  • Najbolje vreme za objavljivanje sadržaja je 2 ujutru, između 8 i 9 ujutru, 5 popodne i 9 uveče
  • Iako Instagram video beleži i do 40% više pregleda, fotografije imaju 36% više interakcija
  • Fotografije sa licima imaju 38% više interakcija, a product placement ukoliko je urađen na pravi način izaziva odlične reakcije kod publike

Da li vaš biznis koristi Instagram kao kanal komunikacije i oglašavanja?

Tags:

1 komentar. Ostavi novi

Svakako je korisno odrzavati sve mreze, barem u kontekstvu SEO optimizacije. Instagram je samo trenutno korisna mreza, dok se na listi ne nadje druga.

Одговори

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

mCloud mailing lista
Da li želiš da se prijaviš na mCloud mailing listu i svake nedelje dobijaš informacije o našim tekstovima na blogu i novostima iz mCloud-a?
Nemoj više prikazivati