
Da li je Instagram važan kanal za vaš brend?
Ne tako davno, stvari su bile daleko jednostavnije. Drvena tabla sa farbom ispisanom porukom i eventualno povremeno dobošar koji ide kroz mesto i obaveštava bili su sve što je potrebno. Onda je došao print, telegraf i telefon, radio, televizija, a kada se umešao i internet sve je otišlo dođavola.
Pre nekoliko godina u razgovoru sa jednom mamom koja je pokrenula svoj mali biznis, došli smo kroz razgovor do sledeće izjave: „Ili platiš nekog ko zna, ili naučiš. Ako platiš, vremenom opet naučiš, jer želiš da budeš siguran da ne bacaš novac, koga nikad nema dovoljno, u bunar.“
Danas, 2017. godine, stvari se prosto jako brzo kreću i razvijaju. Čitavi svetovi nastaju i umiru u svega nekoliko dana ili nedelja. Trendove i promene je teško ispratiti, ali ako želite da iskoristite njihov pun potencijal, morate pronaći energiju.
Naravno, ne morate ispratiti sve trendove. Nije svako za sve, niti je svako u stanju da sve radi dobro. Ipak, da biste procenili da li je nešto za vas ili ne, potrebno je da imate jasnu predstavu o prirodni stvari.
Dakle – Instagram?
Ukoliko je vaš brend i poruka koju šaljete nešto što se može na lep način vizuelno predstaviti – Instagram je kanal za vas. Ako imate dobra pakovanja, lep vizuelni identitet, zanimljive prodajne objekte pune detalja ili kreativan način da predstavite ono što radite – Instagram će sigrno biti pun pogodak.
Ono što je važno, je da ostanemo verni platformi. Profesonalne i stock fotografije jednostavno nisu nešto na šta Instagram publika dobro reaguje. Takođe, beskonačni tekstualni opisi i mnoštvo hashtagova uz sliku, neće dati zadovoljavajući rezultat. Šta najbolje prolazi, pokazaće eksperimentisanje i merenje.
Koje su nam informacije dostupne iz istraživanja:
- Instagram ima preko 700 miliona korisnika na mesečnom nivou, globalno, a u mnogim zemljama to ga čini drugom najpopularnijom društvenom mrežom, iza Facebook-a.
- Instagram je mreža kojoj korisnici pristupaju češće nego drugim, na njoj provode više vremena i prave u proseku mnogo više interakcija nego što je to slučaj sa drugim mrežama.
- Gotovo 60% aktivnih korisnika čini populacija od 18 do 29 godina, a preko 80% korisnika prati makar jedan biznis na Instagramu
- 70% Američkih kompanija u 2017. koristi Instagram, dok je procenat u 2016. bio 48.8%
- Trenutno, oko 25% Instagram oglasa su video formi
- Instagram stories na dnevnom nivou koristi 250 miliona ljudi
- Postovi sa istaknutom lokacijom imaju 79% više interakcija
- Najaktivniji deo nedelje na Instagramu je weekend
- Najbolje vreme za objavljivanje sadržaja je 2 ujutru, između 8 i 9 ujutru, 5 popodne i 9 uveče
- Iako Instagram video beleži i do 40% više pregleda, fotografije imaju 36% više interakcija
- Fotografije sa licima imaju 38% više interakcija, a product placement ukoliko je urađen na pravi način izaziva odlične reakcije kod publike
Da li vaš biznis koristi Instagram kao kanal komunikacije i oglašavanja?
2 komentara. Ostavi novi
Svakako je korisno odrzavati sve mreze, barem u kontekstvu SEO optimizacije. Instagram je samo trenutno korisna mreza, dok se na listi ne nadje druga.
To sa mrežama je i stvar popularnosti, nekada facebook je bio neizostavan deo, dok danas mnogi ljudi ga gase. Verovatno će i instagram imati svoj rok trajanja dok ne dođe nešto zanimljivije.