Čeklista za redizajn vašeg sajta

септембар 13, 2018
Ivan Minić

U zavisnosti od toga čime se bavite i koliko je važno da pratite trendove varira vreme nakon kog vaš sajt jednostavno više nije dovoljno dobar i zahteva redizajn. Svaki sajt i svaki redizajn je priča za sebe, a mi smo uzeli na sebe zadatak da napravimo spisak stvari koje baš nikako ne smete zaboraviti da proverite pre nego što pustite novu verziju vašeg sajta.

Faza pre lansiranja

Izvucite iz analitike informacije o najposećenijim stranicama i po tom spisku prioriteta pravite plan novog sadržaja. Ukoliko ste zadovoljni rezultatima koje imate na pretraživačima – nemojte ih ljutiti 🙂 Pretraživači vole konzistentnost i velike promene u sadržaju nisu preporučljive. To se odnosi na drastično menjanje strukture, tekstova naslova (H1 – H6) i slično. To ne znači da ne možete praviti intervencije i izmene. Možete, ali radite to pažljivo i sa merom.

Da biste bili sigurni da je sve ok nakon redizajna, napravite presek stvari pre redizajna – svih rezultata, plasmana na pretraživačima, statistika. Na taj način imaćete sa čime da uporedite rezultate kada se sve odigra.

Na testnoj verziji novog sajta zabranite pristup robotima pretraživača – a kako šta napravite od novih stranica i bude spremno, napravite u nekom Excelu tabelu sa staro / novo stranicama i linkovima. Ubrzaće vam drastično kreiranje redirekcija, ukoliko bude potrebno.

Faza nakon lansiranja

Proverite redom:

  • Da li ste ubacili kodove za praćenje? Google Analytics, Facebook pixel i sl.
  • Da li ste isključili zabranu za botove pretraživača?
  • Da li vam radi SSL/TLS kako treba?
  • Da li ste aktivirali i testirali sve redirekcije i uklonili nepotrebne?
  • Da li ste izgenerisali nove XML sitemapove?
  • Da li ste uneli sve potrebne beleške (annotations) u Google Analytics?
  • Da li ste testirali sve sa svih uređaja – desktopa, mobilnog telefona, računara iz nekoliko browsera?
  • Da li ste testirali uz pomoć kolega i prijatelja koji nisu u istom prostoru i na istom internetu?
  • Da li ste postavili e-mail notifikacije za 404 Error? U WordPressu to možete veoma lako napraviti, a može biti vrlo korisno.
  • Da li ste dodali novi sajt na Google Webmaster tools?
  • Da li ste proverili brzinu učitavanja sajta uz pomoć Google PageSpeed i Pingdom Tools?
  • Da li ste proverili sadržaj sajta link checkerom?
  • Da li ste testirali sve kontakt forme na sajtu da li rade ispravno?
  • Da li ste testirali kako linkovi izgledaju kada se podele na društvenim mrežama?
  • Da li ste testitali plaćanje karticama ukoliko ga imate na sajtu?
  • Da li ste proverili koje sve admin naloge imate u CMS-u, i da li je možda ostalo nešto što ne bi trebalo da bude aktivno na živom sajtu?

Sada još ostaje da narednih dana pratite analitiku.

Srećno sa novim sajtom! 🙂

Bez komentara

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

mCloud mailing lista
Da li želiš da se prijaviš na mCloud mailing listu i svake nedelje dobijaš informacije o našim tekstovima na blogu i novostima iz mCloud-a?
Nemoj više prikazivati