Zbog čega korisnici odlaze sa vašeg sajta

јун 20, 2017
Ivan Minić

U nedavnom istraživanju kompanija Kissmetrics je izdvojila nekoliko najčešćih razloga zbog kojih se korisnici ne zadržavaju duže na sajtovima. Za referentnu vrednost uzimamo da je zadržavanje od manje od 59 sekundi pokazatelj da korisnik ima neki konkretan razlog zbog koga ne želi da koristi navedeni sajt. Evo najčešćih razloga:

  1. Loša / nejasna navigacija. Navigacija mora da bude jasna, dobro organizovana, lako uočljiva. Takođe, linkovi u tekstu moraju biti jasno naznačeni i precizni u svojim nazivima i opisima.
  2. Previše oglasa / preagesivni oglasi. Iako je za zaradu često najbolje da se oglasi stope sa sadržajem i izgledaju kao njegov integralni deo, korisnici to ne vole. Na taj način vi možda izvučete veći broj klikova od njih, ali imate nezadovoljnije korisnike. Takođe, preterano agresivna reklama možda donosi više novca, ali korisnici za nju neće imati razumevanja. Potrebno je da pronađete meru, i oglase držite na mestima gde je logično da budu.
  3. Loša struktura sadržaja. Sadržaj na stranici mora da bude jasno strukturiran, dovoljno krupnog fonta, čitak. Ne preporučuje se deljenje na stranice, niti ubacivanje elemenata koji nemaju veze sa konkretnim sadržajem u sadržaj.
  4. Napadna upotreba audio / video sekvenci. Bilo šta što je napadno i što prekida korisnikov tok misli nije dobro. Zato ako planirate da ubacite video, ostavite korisniku da ga startuje, da odredi jačinu zvuka i slično. U slučaju audio fajlova takođe. Možete, eventualno, pustiti autoplay opciju, ali bez zvuka, kada video nije u fokusu, kao što FB radi, ali i sa tim imajte mere.
  5. Obavezna registracija! Ako korisnike terate da se registruju, oni to neće naročito ceniti. Ako je dovoljno vredno truda, možda to i urade, ali neće biti srećni. Najčešće će ipak, odustati u takvoj situaciji.
  6. Dosadan sadržaj i dizajn. U moru sajtova, ipak se morate izdvojiti. Ako ste isti kao i svi ostali, teško ćete privući nečiju pažnju.
  7. Loša čitljivost. Tipografija je veoma važna. Osim dobrog izbora fonta, tu je i veličina, kao i odnosi između fontova i veličina različitih elemenata. Takođe, upotreba boja treba da bude primerena. Elementi ne treba da budu jarkih boja ukoliko nisu zaista važni. Ako ih je takvih previše, samo će smetati.
  8. Neredovnost. Poslednja objava 2009. godine? Dakle 8 godina se ništa nije desilo? Ceo jedan mali život. Pitanje da li ova firma i dalje postoji… nemoguće da se toliko dugo nije ništa desilo. Tako razmišlja korisnik, a vi zbog toga planirajte i redovno osvežavajte svoj sajt.

Svideo vam se tekst? Prijavite se na našu mailing listu ispod i redovno dobijajte ovakve materijale:

Bez komentara

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

mCloud mailing lista
Da li želiš da se prijaviš na mCloud mailing listu i svake nedelje dobijaš informacije o našim tekstovima na blogu i novostima iz mCloud-a?
Nemoj više prikazivati