Zašto se sve više menadžera odlučuje za cloud?

јун 19, 2015
Vladimir Cerić

Oštra konkurencija, zahtevni kupci, promenljivo tržište… malo toga ide na ruku modernim biznismenima. Zato je svaki alat koji im makar malo može olakšati svakodnevnu borbu dragocen. Jedan od njih je i svakako cloud computing, jer donosi vrlo konkretne uštede i unapređenja.

Na menadžerskim fakultetima i poslovnim kursevima polaznici mogu da steknu mnogo korisnih znanja iz oblasti upravljanja procesima, kadrovima i finansijskim tokovima. Međutim, praktična znanja kako upotrebiti informacione tehnologije u biznisu tako da se olakša upravljanje, posao učini bržim, efikasnijim i profitabilnijim se na žalost ne uče u školskim klupama.

cloud usteda

Setite se samo koliko puta ste „lupali glavu“ da li da kupite neki softver ili opremu? I setite se koliko je to sve koštalo. Ne malo, zar ne? A kad bismo vam rekli da možete da dobijete sve to, ali za samo deseti deo iznosa koji ste platili kad ste opremali firmu IT infrastrukturom? Zvuči kao utopija? Zapravo nije. Ono što se do pre samo 2-3 godine činilo kao naučna fantastika, danas je stvarnost, zahvaljujući neverovatnom rastu „računarstva u oblaku“ iliti cloud computing-a.

Kompletna promena strukture troškova

Mogućnost iznajmljivanja kompletne IT infrastrukture koja pokreće vaš biznis donela je više ključnih prednosti. Pre svega, to je ušteda u kapitalnim investicijama (CAPEX). Više ne morate da kupujete skupe servere, uređaje za smeštanje podataka (storage), softver, sve one glomazne i skupe stvari na čije održavanje, prema istraživanju koje je Gartner uradio još 2006. godine, može otići i do 80% vašeg IT budžeta. Sada je dovoljno je da imate kvalitetnu lokalnu računarsku mrežu, čak i bežičnu, i da svakom od zaposlenih dodelite računar, po mogućstvu prenosni.

Sve ostalo što vam je potrebno ćete iznajmiti, i tako CAPEX prevesti u OPEX, operativne troškove firme koje plaćate na mesečnom nivou. Svakome ko vodi firmu i zna kako je teško doći do sredstava za kapitalne investicije je jasno koliko je ovo olakšanje, naročito ako tek počinjete sa poslom. Sve što vam je potrebno je brza internet veza, dok se poslovni softver, smeštajni kapaciteti za poslovne podatke i njihov stalni backup nalaze „tamo negde u oblaku“, a koštaju manje od gomile gvožđurije koju ste ranije morali da gomilate u firmi da biste imali „informacioni sistem“.

Velika revizorska kuća KPMG je na primeru uvođenja namenski pisanih SaaS aplikacija u 10 kompanija različitih veličina, prisutnih na tržištima SAD, Evrope i Azije, utvrdila da su one zahvaljujući prebacivanju na cloud computing uspele da smanje operativne troškove za čak 54%. Osim direktnih, ovakva rešenja donose i indirektne uštede, pa su tako periodi nedostupnosti servisa (downtime) smanjeni za 97%, dok je vreme provedeno u komunikaciji sa službom podrške redukovano za 60%, čime se značajno utiče na produktivnost zaposlenih i dinamiku kompletnog poslovanja kompanije.

Fleksibilnost za efikasnije poslovanje

Pored direktnih i indirektnih ušteda, cloud donosi i do sada neviđenu fleksibilnost. Prebacivanjem ključne infrastrukture u cloud, ulagaćete kako vaša firma raste, i možete da u svakom trenutku koristite samo one resurse koji su vam potrebni. Dakle, nema više skupo plaćenih, a neiskorišćenih resursa, a zahvaljujući skalabilnosti svih modernih cloud platformi ako je to potrebno možete praktično preko noći duplirati kapacitete koje koristite. I možda najlepši deo je što se ta operacija dešava bez vašeg aktivnog učešća, najčešće automatski.

clour stednja

Ako ste zabrinuti za bezbednost vaših poslovnih podataka, nema razloga da brinete više nego ranije. Kompletna oprema je smeštena u datacentre koji poštuju najviši nivo sigurnosti i kontrole pristupa, što je neuporedivo bolje od servera koji stoji u vašoj kancelariji i koji u svakom trenutku može biti meta konkurenata ili zlonamernih zaposlenih. Ako na to dodamo i mogućnost mnogo lakšeg (i jeftinijeg) pravljenja rezervnih kopija svih podataka, popularnog bekapa, kao i kreiranje udaljenih lokacija za oporavak od gubitka podataka (disaster recovery), jasno je da bezbednost podataka u oblaku nije nešto o čemu treba da brinete. Procena koju je kompanija Cisco iznela u svom istraživanju Global Cloud Index je da će se do 2018. godine više od 3/4 svih poslovnih operacija procesirati u nekom od udaljenih datacentara, što je još jedan u nizu dokaza da raste poverenje u cloud i prednosti koje on donosi.

Mudra investicija u razvoj

Sve ovo praktično znači da ćete sredstva koja ste do sada ulagali u IT moći da preusmerite u nešto što će dalje unaprediti vaš posao, na primer nove mašine ili obuku radnika. I u svakom trenutku ćete plaćati tačno onoliko koliko potrošite, što vam omogućava potpunu kontrolu troškova i lakši rast firme i pratećih IT kapaciteta. Pored toga, održavanje ovog informacionog sistema će se svoditi na održavanje računara i lokalne mreže, dok će za funkcionisanje njegovih delova koji su „u oblaku“ biti zadužen pružalac cloud usluga. A ako on nudi garantovanu dostupnost od 99,99% i spreman je da nadoknadi čak i potencijalne poslovne gubitke nastale prekidom u radu servisa, jasno je da ćete moći mirno da spavate i da se bavite svojim poslom – vođenjem kompanije.

Slični postovi:

Bez komentara

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

mCloud mailing lista
Da li želiš da se prijaviš na mCloud mailing listu i svake nedelje dobijaš informacije o našim tekstovima na blogu i novostima iz mCloud-a?
Nemoj više prikazivati