lokalna podrska za web

Zašto je lokalna podrška važna za vaš Web sajt?

June 18, 2014
Vladimir Cerić

Ako imate posećen Web sajt, problemi kao što su usporenje ili nedostupnost sajta vam nisu nepoznati. Da biste razrešili tehničke probleme često se morate obraćati službi podrške vašeg hosting provajdera. U tim situacijama dobra i efikasna podrška je dragocena.

Niko ne voli da u browser-u umesto naslovne strane omiljenog sajta ugleda poruku „404 Not Found“. Ako ste vlasnik tog sajta vaš problem je mnogo ozbiljniji, jer svaki sekund u kojem je sajt nedostupan predstavlja na stotine ili hiljade propuštenih poseta, i samim tim i smanjenje prihoda. Ipak, pronalaženje hosting provajdera koji spaja povoljne uslove sa kvalitetnom podrškom nije nimalo lak zadatak.

Iako većina sajtova sa velikom posećenošću ima sopstveno IT odeljenje, oni su najčešće usmereni na pružanje lokalne podrške, dok je za održavanje servera i sistema na kojem je smešten sajt zadužen hosting provajder. Ako znamo da je svaki minut važan, jasno je da ta služba podrške mora da bude dostupna 24 sata dnevno, 365 dana, i spremna da u svakom trenutku interveniše i reši sve probleme. Upravo ovakvim, najzahtevnijim korisnicima namenjena je usluga tzv. managed hostinga.

Kod managed hostinga služba podrške je zadužena za održavanje i administraciju kompletnog sistema, koji se nekada sastoji od nekoliko desetina servera i druge opreme. Ova usluga kod nekih provajdera podrazumeva i konsalting u domenu optimizacije platforme koju Web sajt koristi, kako bi se obezbedio njegov brži i sigurniji rad, kao i u domenu unapređenja nivoa sigurnosti.

Ključna osobina managed hosting ponude je garantovana visoka dostupnost, za šta je osnovnu preduslov da u sistemu ne postoji single point of failure. Kompanija Mainstream nudi garantovanu dostupnost od 99,9% za dostupnost sajta (ne samo platforme kako je uobičajeno), što je bio presudan parametar za njihove najzahtevnije klijente, među kojima je 8 od 10 najposećenijih sajtova u Srbiji.

Kao dodatna garancija koja donosi miran san vlasnicima sajtova, važno je i definisanje strogih SLA ugovora, u kojima su precizirani i penali za vreme tokom kojeg su sajtovi nedostupni. Ipak, ključna karika je lokalna tehnička podrška, dostupna 24×7, posvećena svakom pojedinačnom klijentu i njegovim zahtevima, koja razgovara sa njima na jeziku koji razumeju.

Među Mainstream-ovim klijentima je i Ringier Axel Springer Srbija, medijska grupacija čiji sajtovi Blic.rs, Alo.rs i 24sata.rs i online prodavnica NonStopShop.rs imaju i po nekoliko miliona poseta i preko 10 miliona otvorenih stranica na dnevnom nivou. Tu je i medijski portal Telegraf.rs, koji je na Google-ovom PageSpeed Insights servisu postigao rezultat od 85/100, što ga stavlja među najbrže medijske portale u svetu (poređenja radi, CNN.com ima rezultat 57/100).

Navedene reference govore o tome koliko je važno imati lokalno prisutnog hosting provajdera, kao i lokalne servere. Osim bržeg pristupa sajtovima, to omogućava brže i efikasnije rešavanje svih tehničkih problema koji mogu nastati tokom rada bilo kojeg sajta, bez obzira na njegovu veličinu.

1 komentar. Ostavi novi

U potpunosti se slažem sa tekstom. Pogotovo je korisno ukoliko ste tek napravili sajt i još istražujete na koje načine da ga poboljšate. Kvalitetan hosting provajder je neophodan.

Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

mCloud mailing lista
Da li želiš da se prijaviš na mCloud mailing listu i svake nedelje dobijaš informacije o našim tekstovima na blogu i novostima iz mCloud-a?
Nemoj više prikazivati