https

Zašto je HTTPS postao bitan za SEO?

August 25, 2016
Ivan Minić

Pre pune dve godine Google je na svom Webmaster’s central blogu najavio da HTTPS postaje jedan od faktora u rangiranju sajtova. Za početak kao manje bitan faktor, ali vremenom sve važniji. I prvo veće osveženje indeksa nakon toga donelo je zapravo vrlo male, jedva primetne promene koje su ozbiljnije dotakle oko 1% sajtova. Ipak, kao što je i najavljeno tada, značaj ovog faktora raste, a kako je SEO danas napredovao toliko da se svako ko “drži do sebe” njime bavi ozbiljno – svaka prednost u odnosu na druge u konačnici može napraviti razliku.

Zašto je za Google bitno da li je vaš sajt na HTTPS?

Jedna od glavnih briga za Google je sigurnost korisnika, i već godinama unazad upozoravaju korisnike ukoliko misle da bi na bilo koji način mogli biti kompromitovani posetom nekog sajta. Sa druge strane, ako sajt ima HTTPS, to je garancija o još jednom dodatnom nivou sigurnosti za korisnike. Konkretno, ako je sajt koristi HTTPS za komunikaciju kroz SSL/TLS, sloj zaštite se odnosi na ove tri stvari:

  • Enkripcija. Sve poruke su šifrovane.
  • Integritet podataka. Sadržaj komunikacije se ne može menjati a da to ne bude jasno vidljivo.
  • Autentifikacija. Dokazuje korisnicima da su zaista na sajtu na kome su i želeli da budu.

Dakle, ukoliko vam je rangiranje zaista bitno, a konkurencija jaka, u dodatnu sigurnost vredi investirati.

Koje vrste sertifikata postoje?

Postoje tri osnovne vrste serfitikata:

  • Single domain. Pokriva samo jedan domen, bez poddomena.
  • Multi-domain. Pokriva više domena, što je odlično ukoliko korisite više domena za isti sajt (npr. različiti domeni za različite jezike).
  • Wildcard. Pokriva domen i poddomene (što je odlično ako koristite poddomene za statiku i dodatne servise npr. mail)

Pored toga, sertifikati koštaju od svega nekoliko dolara, do nekoliko hiljada.

U čemu je razlika? Razlika je u nivou osiguranja. Svaka od institucija koje izdaju sertifikate (a faktički je svega nekoliko ozbiljnih – VeriSign, Thawte, GeoTrust, Comodo) nudi nekoliko nivoa sertifikata koji nude različit nivo osiguranja u slučaju zloupotrebe.

Treba napomenuti da Google preporučije korišćenje 2048-bitni ključ sertifikata.

Vodič za prelazak na HTTPS možete naći u okviru Google Help-a, a SSL sertifikat možete pronaći kod nas već do 50 EUR godišnje.

Tags:

Slični postovi:

Bez komentara

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

mCloud mailing lista
Da li želiš da se prijaviš na mCloud mailing listu i svake nedelje dobijaš informacije o našim tekstovima na blogu i novostima iz mCloud-a?
Nemoj više prikazivati