google analitika

Zašto i kako da pratite aktivnosti posetilaca vašeg web sajta?

August 25, 2015
Ivan Minić

Najveća vrednost Interneta kao medija i kanala komunikacije je njegova rasprostranjenost i njegova merljivost. Dvosmerna komunikacija koju omogućava, i dostupnost informacije o potencijalnim klijentima, prednost su koju ni jedan drugi kanal komunikacije i promocije ne nudi. Ipak, ukoliko ne pratite, ne merite i ne istražujete ono što vam je dostupno, ne koristite pun potencijal koji vam je dostupan.

Ukoliko vam su vam mogućnosti nepoznate, možete se edukovati samostalno, ili uz pomoć profesionalaca. Za svega nekoliko sati učenja kako se neki od najpopularnijih sistema za statistiku koriste, možete saznati neverovatne stvari o svojim korisnicima. Evo nekih alata koje možete koristiti, a koji će vam omogućiti da bolje upoznate svoje potencijalne klijente.

Google Analytics

Potpuno besplatan alat koji Google nudi svim vlasnicima sajtova, a u okviru koga možete saznati sve osnovne podatke o posetama i poseticoima vašeg sajta. U pitanju je veoma moćna platforma, ali čak i osnovne funkcionalnosti, koje je veoma lako upoznati nude vam mogućnost da saznate odgovore na, na primer, ova pitanja:

  • Koliko posetilaca posećuje prosečno svakog dana moj sajt?
  • Odakle je najviše posetilaca koji posećuju moj sajt? Iz koje zemlje, iz kog grada?
  • Šta koriste ljudi koji posećuju moj sajt: da li koriste – kompjuter, telefon, tablet?
  • Da li koriste – spor ili brz internet i koji je njihov operativni sistem, internet pregledač (browser), rezolucija ekrana?
  • Koliko vremena provode na mom sajtu prosečno, a koliko na kojoj stranici?
  • Na osnovu kojih ključnih reči najčešće dolaze na moj sajt sa pretraživača, i koja im je ciljna stranica?
  • Koliko posetioci pregledaju stranica prilikom posete, i koje su im omiljene?
  • Na kojoj stranici posetioci odustaju od daljeg pregledanja sajta?
  • Na kojim sajtovima pominju moj sajt, i odakle je koliko posetilaca došlo do nas?
  • Koliko je posetilaca na mom sajtu u ovom trenutku, na kojoj su stranici, odakle pristupaju sajtu?

A to je tek početak. Posebno je efikasno rešenje ukoliko se kombinuje sa drugim alatima, kao i ukoliko se koristi za merenje nekih ciljanih aktivnosti (npr. neke aktivne promocije).

Heat map servisi

Ukoliko poznajete generalne karakteristike vaših posetilaca, zamislite koliko vredno za vas može biti da saznate kako se zapravo ponašaju posećujući sajt. Heat map servisi nude mogućnost da vizuelno proživite aktivnost vaših korisnika na sajtu, videći gde su se najčešće zadržavali, gde su kliktali i slično. Većina ovakvih sistema se plaća, ali neki su dostupni i besplatno za male sajtove, na primer Heatmap.me, preko koga možete pratiti pet različitih stranica vašeg sajta do brojke od milion pregleda mesečno. Drugi servis koji nudi besplatnu probu za sajtove sa do 20.000 pregledanih strana mesečno je PTengine. Alternativno, možete samostalno instalirati ClickHeat, i koristiti ga neograničeno.

MailChimp

Za mali biznis, mailing liste i redovan kontakt sa potencijalnim klijentima su jako važni. Mailchimp vam nudi mogućnost da ponudite svojim korisnicima da se prijave na vašu listu, a da zatim kroz sistem automatizovano ili ručno šaljete atraktivne e-mail ponude, sa detaljnom statistikom kako ljudi na ponude reaguju (koliko njih je videlo i procitalo mail, kliknulo na link u tekstu i dr). Takođe, dobićete informacije kada se novi korisnici prijave ili stari odjave. Servis je besplatan do 2000 primalaca i 12000 poslatih mailova mesečno. Nije mnogo, ali može biti sasvim dovoljno ako se pravilno koristi.

Mi koristimo upravo Mailchimp, a ako vam se dopadaju naši saveti, možete se i vi prijaviti da vam stižu redovno na e-mail ako popunite formu koja se nalazi ispod:

Bez komentara

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

mCloud mailing lista
Da li želiš da se prijaviš na mCloud mailing listu i svake nedelje dobijaš informacije o našim tekstovima na blogu i novostima iz mCloud-a?
Nemoj više prikazivati