500 internal server error

WordPress savet: Kako da rešite 500 Internal Sever Error

October 22, 2014
Ivan Minić

WordPress je prvi izbor velikog broja ljudi koji danas žele da pokrenu sajt ili Internet prodavnicu. Statistike kažu da medju aktivnim sajtovima koje pokreću poznata CMS rešenja, čak 2/3 pokreće upravo WP.  Ljudi se odlučuju upravo za ovo rešenje zbog njegove neverovatne lakoće korišćenja, zbog mnoštva svakojakih tema koje vam omogućuju da dizajn vašeg sajta bude zaista atraktivan, kao i mnoštva besplatnih i plaćenih dodataka koji proširuju osnovne funkcionalnosti.

Kada je u pitanju sigurnost, pravilan i brz rad vašeg WordPress sajta, gotovo uvek problem ćete naći upravo u dodacima (Plugins) ili u temi (Themes), te stoga evo nekoliko saveta kako da osposobite svoj WordPress ako dodje do neke greške u radu, najčešće 500 – Internal Server Error.

Kada se desi 500 – Internal Server Error, to znači da je web server prilikom izvršavanja vašeg zahteva naišao na nešto neočekivano i nije ga uspeo izvršiti do kraja. Loša stvar je što na stranici osim tog obaveštenja, ne postoji nikakvo objašnjenje o kakvoj je grešci konkretno reč, šta se desilo, na šta je server naišao i sl. Ukoliko imate uključen error_log na serveru (kako pronaći), u njemu će možda biti informacija o tome šta se zapravo desilo. Ipak, ponekad to nećete pronaći, a može se desiti i da logovanje grešaka nije aktivirano, ili nemate mogućnost pristupa logu, a želite da “oživite” sajt brzo.

Da li ste pre nego što se greška pojavila na sajtu menjali nešto? Ukoliko jeste, vratite stvari kako su bile. Ukoliko je neposredno pre pojave greške obavljen update WordPress-a, ili nekog dodatka ili teme, problem je u tome što oni nisu kompatibilni. Osim ovih problema, do ovakve greške može doći ako nešto nije u redu .htaccess fajl, ili ste iskoristili sve dostupne resurse, pre svega memoriju koja je opredeljena za ovu instalaciju.

Evo i konkretnih koraka za otklanjanje problema:

  1. Eliminisanje problema sa dodacima: Ukoliko niste sigurni u kom dodatku je problem, najbolje je da preimenujete wp-content/plugins/ folder u nešto drugo npr wp-content/1plugins/. Ovime postižete da vaš WordPress prilikom narednog pokušaja pristupa sajtu, ako je među dodacima problem, deaktivira sve aktivne dodatke, i omogući vam pristup sajtu. Kada se zatim ulogujete u administracioni panel, dobićete brojna obaveštenja o neaktivnim dodacima, ali to ne bi trebalo da vas brine. Sada možete vratiti ime foldera na staro – wp-content/plugins/. Problema ne bi trebalo biti, a ako je dodatak pravilno pisan, ni specifična podešavanja koja ste imali, ne bi trebala biti izgubljena. Dodaci će ostati neaktivni, a vi ih sada možete aktivirati jedan po jedan, dok ne utvrdite u kom je bio problem. Kada to utvrdite, dovoljno je da folder tog plugina preimenujete ili obrišete, i nećete dalje imati problem. 
  2. Eliminisanje problema sa temama: Ukoliko problem nije u dodacima, možda je u temi. Ako je tema koju koristite poznata i popularna, moguće da postoji neka informacija o ovakvim problemima. Ako to nije slučaj, preimenujte folder u kome se nalazi vaša tema. Time će se WordPress prebaciti na default temu koja je došla prilikom instalacije, i verovatno će proraditi. Ukoliko ne želite da odustanete od teme koju koristite, preuzmite nemodifikovanu temu koju koristite, instalirajte je, i proverite da li je možda problem do modifikacija koje ste vi naknadno uneli.
  3. Eliminisanje problema sa .htaccess: Ovaj fajl služi da u okviru nekog foldera i njegovih podfoldera izmeni standardnu konfiguraciju sistema. Često se koristi da bi se vršile redirekcije na SEO friendly URL-ove, ili kao deo pluginova za cacheiranje. Ovde možete videti kako izgleda uobičajni fajl koji generiše WordPress. Probajte koristiti ovakvu konfiguraciju. Ako funkcioniše, problem je u dodatnim setovima pravila koja je vaša instalacija upisala.
  4. Eliminisanje problema sa memory limitomU okviru wp-config.php fajla WordPress definiše razne parametre instalacije. Proverite da li vaš wp-config.php fajl sadrži ovakvu liniju – define(‘WP_MEMORY_LIMIT’, ’64M’); Ukoliko je nema, možete je dodati, kao i pokušati povećati vrednost 64M na 128M ili 256M. Moguće da server ne dozvoljava ovako nešto, tj. da nećete moći da pregazite default vrednost (na shared hostovima je ovo najčešće slučaj), ali vredi probati. 
  5. Problem i dalje nije rešen. Šta dalje? Opcija koja vam ostaje je da uključite debugging u wp-config.php fajlu. To ćete uraditi tako što ćete pronaći u njemu liniju define(‘WP_DEBUG’, false); Ako promenite vrednost u true, od tog trenutka WordPress će beležiti greške i upozorenja za vas. Takođe, možete dodati još nekoliko linija i proširiti ovu funkcionalnost. Iz ovih zapisa bi trebalo da možete utvrditi u čemu je problem sa vašim WordPressom.

 

Ukoliko i dalje niste sigurni šta je problem, obratite se podršci svog hosting provajdera za pomoć!

1 komentar. Ostavi novi

U prevodu batalite wordpress, koji je namenjen za debiltante.

Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

mCloud mailing lista
Da li želiš da se prijaviš na mCloud mailing listu i svake nedelje dobijaš informacije o našim tekstovima na blogu i novostima iz mCloud-a?
Nemoj više prikazivati