wordpressprazan

Šta kada WordPress izbacuje prazan beli ekran?

May 16, 2016
Ivan Minić

WordPress je super dok stvari ne krenu naopako, ipak, i u takvim situacijama je nešto lakše kada koristiš CMS koji koristi četvrtina sveta… Za početak, gotovo izvesno, nisi prvi kome se to desilo. Možeš lako pretražiti i pronaći nekog ko je imao sličan problem, a obično je tu i rešenje.

Prazan beli ekran je jedan od načina na koji se manifestuju problemi sa WordPress instalacijom. Ovaj problem je posebno iritantan jer zapravo ne daje u browseru nikakve informacije, već je potrebno pogledati “ispod haube” ne bi li se utvrdilo o čemu je reč.

Postoji nekoliko najčešćih situacija u kojima dolazi do ovakvih problema:

1. WordPress nema dovoljno radne memorije na raspolaganju.

Ovakve stvari su često određene na nivou hostinga i ne mogu se menjati u samoj konfiguraciji WordPress-a, ali neće škoditi da probate. Pogledajte vaš wp-config.php i ukoliko ne nađete ovakvu liniju, dodajte je:

define(‘WP_MEMORY_LIMIT’, ‘64M’);

Zavisno od kompleksnosti sistema, broja poseta, količina memorije koja je potrebna varira, ali možete probati 64M, 128M, 256M. Ukoliko proradi, super, ukoliko ne, moguće je da ne možete na ovaj način dodeliti dodatne resurse.

2. Bio je update, i postoji problem sa temom

Ovo ne bi trebalo da se dešava, ali kako neretko developeri koji prave teme ne poštuju preporuke, nije isključeno. Ukoliko nemate sačuvanu default WordPress themu, uploadujte je, a u što se teme koju trenutno koristite, promenite ime foldera u nešto drugo. Na taj način, WordPress će se prebaciti na default temu, i ukoliko proradi, do toga je problem.

3. Bio je update, i postoji problem sa nekim pluginom.

Ništa bolja situacija nije ni sa pluginovima, naročito ako koristite mnogo njih. U okviru /wp-content/ postoji /plugins/ folder. Ukoliko promenite ime tog foldera, sistem će ugasiti sve pluginove, u koliko sajt poradi, problem je u nekom od njih. U tom slučaju je najbolje da napravite novi /plugins/ folder koji će u startu biti prazan, i da kopirate jedan po jedan od starih pluginova dok ne utvrdite u kom je problem.

Takođe, problem ne mora biti u samom pluginu, već u koliziji između dva plugina. Odnosno, svaki od njih pojedinačno radi ok, ali zajedno prave problem. Potražite alternativu, ili pokušajte da utvrdite gde je konkretno problem.

4. Ako sve ostalo ne pomogne, uključite debug logove.

Ako ništa drugo ne pomogne, potražite rešenje problema u logovima. Naime, ukoliko u wp-config.pho upišete sledeće redove, svi problemi će biti logovani u debug.log fajl u root-u vaše WordPress instalacije.

define(‘WP_DEBUG’, true);
define(‘WP_DEBUG_LOG’, true);
define(‘WP_DEBUG_DISPLAY’, false);

Nakon što dodate ovo u wp-config.php, pokušajte otvoriti nekoliko stranica, a zatim pogledajte šta se nalazi u logu.

To bi definitivno trebalo rešiti vaš problem ili vas makar usmeriti u pravcu rešenja.

Bez komentara

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

mCloud mailing lista
Da li želiš da se prijaviš na mCloud mailing listu i svake nedelje dobijaš informacije o našim tekstovima na blogu i novostima iz mCloud-a?
Nemoj više prikazivati