pozivnaakciju

Šta je to “poziv na akciju” i zašto je važan?

February 6, 2017
Ivan Minić

Poziv na akciju, odnosno, Call to action (često skraćen kao CTA) predstavlja element čiji je primarni cilj da jasno i nedvosmisleno pozove čitaoca na neko konkretnu akciju (klik, poziv, kupovinu). Iskustvo nam govori da će potencijalni kupci, iako to možda ne deluje logično na prvi pogled, lakše odlučiti da nešto urade ukoliko ih pozovete na to. Tako, najčešće, isti banner sa i bez dugmeta “klikni ovde!” ima osetno bolje rezultate u drugom slučaju.

Pozivi na akciju su svuda oko nas, i što ih je više, to je teže privući pažnju. Kao što korisnici teže primećuju bannere na sajtovima na kojima ih ima mnogo, tako i ovde, treba biti obazriv, planirati i raditi stvari sa merom. Elementi koji imaju u sebi poziv na akciju mogu biti posebni elementi koji se pojavljuju ako se ispuni neki uslov (npr korisnik ostane dovoljno dugo na stranici, skroluje dovoljno daleko, obiđe više stranica i sl), a mogu biti i integralni deo stranice – na primer, ispod svakog teksta koji objavite može stajati CTA boks sa sloganom, poljem za unos e-maila i dugmencetom za prijavu na vašu mailing listu. Može to biti i poziv da se preuzme besplatni e-book, ili da se obavi kupovina. Može biti mnogo toga. No, da se podsetimo: Zašto ljudi koriste CTA? Zato što radi.

U današnje vreme vodi se posebno računa da se standardni elementi na sajtu dizajniraju tako da korisniku nedvosmisleno ukažu na to kako da ih koristi i čemu služe, a posebna pažnja se pridaje dizajnu landing stranica, odnosno ciljnih stranica za oglasne kampanje. U okviru njih, posebno važni elementi su upravo oni koji pozivaju na akciju.

Dobre prakse koje treba uzeti u obzir:

  1. Tekst poruke ne sme da bude predug, a mora biti potpuno jasan i konkretan. Budite ubedljivi, i ako ih imate i idu vam u prilog, koristite brojke.
  2. Fotografija ili ilustracija, ako je ima, mora biti adekvatna i jasna – treba da ilustruje, ne da odvlači previše pažnje.
  3. Boje. Ako pričamo samo o dugmetu koje želimo da korisnik klikne, zelena i narandžasta generalno daju dobre rezultate… ali… Svaki dizajn je priča za sebe. Potrebno je probati, i videti u konkretnoj situaciji šta ima najbolje performanse.
  4. Oblik dugmeta. Zvuči šašavo, ali često i to da li je u pitanju običan pravougaoni, ili je stilizovan sa zaobljen, sa zaobljenim ivicama ili ikonicom, pravi veliku razliku. Takođe, poruka na dugmetu mora biti kratka i jasna, a tekst krupan.
  5. Komunicirajte vednost. Iako će određeni broj ljudi uraditi nešto jer ste im “rekli” da to urade, mnogo veći broj ljudi će uraditi to isto ako ste im “rekli” a onda im ukratko objasnili i koja je njihova korist u toj priči.
  6. Probajte da date dodatnu motivaciju. Ovo na primer možete učiniti time što ćete reći da ponuda ističe za X minuta, ili da je “once in a lifetime”, ili da je samo za tog korisnika, da akcija traje do kraja dana i sl.

Za kraj, ne zaboravite tekst – “Šta je to A/B testiranje, i zašto je važno?“. Ovi elementi su upravo idealni da testirate, izmerite i uporedite različite opcije. Jer jedini način da optimizujete rezultate je da prvo znate dovoljno 😉

Možda vam deluje da to da li ćete koristi zeleno dugme zaobljenih ivica ili crveno kvadratno ne pravi razliku, ali zapravo, može se desiti da prodaja bude i nekoliko puta veća, zbog jedne takve sitnice. Korak po korak, optimizaciju po optimizaciju, rezultati mogu biti daleko bolji nego u prvom pokušaju.

 

Predlozi za čitanje:

Bez komentara

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

mCloud mailing lista
Da li želiš da se prijaviš na mCloud mailing listu i svake nedelje dobijaš informacije o našim tekstovima na blogu i novostima iz mCloud-a?
Nemoj više prikazivati