prodavnicaa

Saveti za vlasnike internet prodavnica

March 14, 2016
Ivan Minić

Iako smo u više navrata o ovome pisali nije zgoreg napomenuti još neke stvari o kojima često ne razmišljamo, a pokazale su se veoma važnim kada je iskorišćenje potencijala vaše Internet prodavnice u pitanju. Naime, kada je korisnik već tu, mnogo je stvari koje mu moraju ići “na ruku” da bi do prodaje došlo. Odnosno, mnogo je koraka na kojima on prosto može da odustane. Naš cilj je uvek da pokušamo da učinimo sve da eliminišemo razloge zbog kojih bi se to desilo. Evo nekoliko razloga zbog kojih korisnici odustaju:

1. Komplikovana navigacija

Teško je napraviti dobru selekciju kada je glavna navigacija u pitanju. Šta sve staviti, kako organizovati, šta istaći, šta sakriti, a da se ne pogreši? Ipak, često, pokušavajući da previše toga prikažemo, zaboravljamo na korisnike i činjenicu da iako je nama sve jasno, jer smo na sajtu svaki dan, ceo dan, oni koji prvi put dolaze, mogu biti zbunjeni. Zato je važno da navigacija bude potpuno jasna, prosta, i da izbacimo sve nepotrebne i suvišne elemente. Primeri čestih grešaka su npr:

  • Upotreba velikog broja ikonica i drugih elemenata kojima je cilj da se dodatno istakne nešto,
  • Preterano forsiranje promocija u okviru mega menija,
  • Nedostatak breadcrumbsa neposredno ispod glavnog menija,
  • Preveliki broj elemenata u najvišem nivou navigacije,
  • Preveliki broj nivoa navigacije (tj. predubog meni).

2. Nedovoljno dobra pretraga

Iako to nama možda ne deluje savršeno logično, sva istraživanja pokazuju (iako procenat u njima varira) da je jedna od prvih stvari koju korisnici učine kada dodju na sajt, da u pretragu upišu ono što im treba. Ipak, neretko, pretraga ne daje dobre rezultate, a stranice sa “greškom” često izgledaju šturo i odbojno. Na stranu što u mnogim slučajevima indeks pretrage ne sadrži sve potrebne informacije, pa npr, ukoliko korisnik koristi šifru proizvoda, ona nije deo pretrage, a morao bi.

Boks za pretragu mora imati važno mesto, a rezultati pretrage moraju biti najbolji mogući.

3. Slajder na naslovnoj?

Gde god nađeš dobro mesto, ti slajder posadi, a kupac je… Znate već. Ipak, statistike kažu suprotno. Korisnici ne vole slajdere. A neki od najvećih problema koje nose, po rečima J. Nielsena su:

  • Slajderi koji automatski menjaju sadržaj predstavljaju kongitivno opterećenje i remete tok misli,
  • Korisnici ih doživljavaju kao oglase i donekle su slepi na njih,
  • Sadržaj je retko relevantan i fokusiran,
  • Vrlo retko su na dobar način implementirani na mobilim uređajima,
  • Mogu izazvati probleme za SEO.

4. Prekomplikovane forme

Niko ne voli duge forme. Razmislite da li vam baš sve te informacije trebaju, a ako vam baš i trebaju, razmislite da li ste ih predstavili na najbolji način. Jedna ogromna forma plaši korisnika. Ako je izdeljena na nekoliko sekcija, ili nekoliko koraka, to može biti daleko efektnije.

5. Proizvodi kojih više nema

Nije najgore što može da se desi da korisnik dođe i nečega nema. Najgore je da dođe i da piše da nečega ima, a zapravo ga nema. Ipak, ni ovo prvo nije baš sjajno. Ako već imate takve proizvode, nije loše da korisnicima date informaciju da li će biti novih nabavki, možda čak i mogućnost da se prijave za informaciju kada stok bude popunjen. Takođe, možete pokušati da im sugerišete zamenu, ili čak ponudite popust na neki skuplji proizvod koji odgovara sa ciljem da ih ipak zadržite.

6. Nedovoljno jasni CTA

Poziv na akciju mora uvek biti jasan i dobro istaknut i na dobrom mestu. Korisniku mora biti maksimalno olakšano da obavi narudžbinu i proizvod doda u korpu. To podrazumeva da korisniku bude jasno šta sve tačno treba da uradi (ako išta) da bi to uradio. Dakle, ako treba da odabere veličinu, boju i sl, to treba da mu bude omogućeno jednostavno i brzo i bezbolno, a idealno je da, ukoliko je to moguće, sistem zna (odnosno pretpostavlja) te stvari unapred (npr. na osnovu podataka o korisniku ili prošlih kupovina).

7. Loše fotke

Uvek iste priče. Fotke moraju biti dobre i realne. A interfejs za prikaz detalja (zumiranje) i ostalih stvari mora biti jednostavan. To je zaista jako važno. Ako postoji video, odlično.

8. Mobilni UX ne baš sjajan

Mnogo je statistika koje govore o tome da je broj korisnika mobilnih telefona, koji pretražuju internet sa ciljem kupovine, ogroman. Ipak, neretko je mobilni interfejs nužno zlo, i nije prilagođen da zaista bude upotrebljiv. Naravno, zbog svih razlika koje donose razni telefoni, ekrani i operativni sistemi, ne može sve biti idealno, ali potrudite se da učinite sadržaj čitkim, preglednim, a elemente interfejsa dovoljno velikim da se mogu lako i dobro koristiti. Isplatiće vam se.

_______

Predlog za dalje čitanje:

1 komentar. Ostavi novi

BRAVO I HVALA mCloud za odlic;en i korisne savete i ceo servis ponude!

Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

mCloud mailing lista
Da li želiš da se prijaviš na mCloud mailing listu i svake nedelje dobijaš informacije o našim tekstovima na blogu i novostima iz mCloud-a?
Nemoj više prikazivati