oglasavanje-1

Pregled stanja tržišta digitalnog oglašavanja u Evropi

October 31, 2016
Ivan Minić

Svake godine svode se računi za prethodnu, pa tako i ove 2016. analiziramo kako je zapravo bilo 2015. A upravo 2015. godina je veoma važna za digitalni marketing u Evropi. Osim rasta od 13% u odnosu na 2014. i ukupnog prometa od 36.4 milijarde evra, ovo je prva godina u kojoj je internet pobedio TV, koji je ovoga puta procenjen na 33.3 milijarde evra.

Što se strukture tiče, display oglašavanje je imalo najveći rast sa 17.2% (ukupno 13.9 milijardi), zatim sledi search engline oglašavanje sa 12.5% (ukupno 17 milijardi), a oglasi i katalozi su porasli za 4.9% (ukupno 5.3 milijarde)

Prema svim analizama potrošnja je kroz gotovo sve ostale kanale oglašavanja smanjena, što ovaj rast čini još većim uspehom.

Tri najveća tržišta su UK (11.8 M), Nemačka (5.8 M) i Francuska (4.2 M), i oni čine ukupno 60.1% ukupnog potrošenog novca u Evropi.

Screenshot 2016-10-15 00.56.17

Od manjih tržišta čini se da su zemlje našeg okruženja, izuzev Mađarske, prikovane za dno još neko vreme.

Screenshot 2016-10-15 00.56.28

Što se tiče godišnjeg rasta, gotovo sva tržišta beleže pozitivne rezultate. Samo Rumunija i Grčka su zabeležile pad u odnosu na prethodnu godinu. Najviši procenat rasta zabeležile su Irska (29%), Bugarska (22.3%), Poljska (21.8%), Slovenija (21.6%), Slovačka (20.4%).

Što se tiče prosečne potrošnje po glavi stanovnika, Evropski prosek je 49.6 evra godišnje, a najviše troše UK (181.7), Norveška (153.3), Danska (146.3), Švedska (133.9), Švajcarska (99.5), a na začelju su Rumunija (0.2), Belorusija (2.6), Srbija (2.8), Bugarska (4.3), Hrvatska (5.2)

Za detaljnije informacije, predlažemo da preuzmete IAB Europe ADEX Benchmark 2015.

Bez komentara

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

mCloud mailing lista
Da li želiš da se prijaviš na mCloud mailing listu i svake nedelje dobijaš informacije o našim tekstovima na blogu i novostima iz mCloud-a?
Nemoj više prikazivati