Od čega krenuti A/B testiranje?

јун 5, 2017
Ivan Minić

Šta je to A/B testiranje, i zašto je važno već smo pisali i objasnili. Ovoga puta bavimo se time od čega je najbolje da krenete, ukoliko se razmišljate da probate. Svaka od ovih stvari, u analizama stručnjaka, pokazala se veoma bitnom u nekom slučaju. Naravno, u vašem slučaju, to može biti jedna od njih, kombinacija više njih, a možda se ispostavi da ste u startu sve uradili kako treba. Ipak, treba proveriti – i mala razlka u procentima, vremenom pravi veliku dodatnu zaradu.

  1. Dugmad na sajtu. Boja, veličina, pozicija, oblik. Poruka na njima. Onde gde je to zaista bitno, probajte sa narandžastom i zelenom. Probajte par različitih poruka. U praksi, kratki natpisi su efikasniji od dugih, ali možda ste vi izuzetak.
  2. Glavni vizuali i poruke. Noseći vizuali obično sadrže poruku i poziv na akciju. Eksperimentišite. Postoji nekoliko načina da istu stvar kažete. Netflix je prethodne sezone radio A/B/C testing u kome je na primeru nekoliko serija i dokumentaraca uradio tri varijante omota. Originalni je bio referentna vrednost, a ostala dva su bila 6% i 14% bolji. Mala izmena – na količinu – velika razlika.
  3. Besplatno, volim te, besplatno! Statistike kažu da reč „BESPLATNO“ (odnosno FREE) pomaže bez obzira na kontekst. Ne kažemo da treba svoj proizvod da dajete besplatno, ali kažemo da možda treba da ponudite besplatnu dostavu, ili besplatan povraćaj, ili da uz kupljeni proizvod dajete nešto besplatno.
  4. Forme. Da li forma treba da bude deo stranice, zasebna strana, ili modalni prozor? Da li treba da bude jednostavnija ili kompleksnija? Lepo je lepo, efikasno je efikasno. Ta dva pojma ne moraju govoriti o istoj formi. Nemojte pretpostavljati – probajte.
  5. Cene. Delovi stranice sa cenama i ponudama su nešto na čemu treba posebno raditi. Zamislite recimo da imate tri ponude, i da ste ih modelirali sa željom da korisnik kupuje srednji paket kao najoptimalniji. Postoji nekoliko već prihvaćenih i standardnih oblika tih tabela sa ponudama – testirajte ih. Testirajte i nešto drugačije. Rezultati vas mogu iznenaditi. Može vam se recimo desiti da jedna opcija daje veći procenat onih koji su izabrali da naruče vaš proizvod, ali da druga opcija daje na istom uzorku više potrošenog novca jer, iako manji broj ljudi bira, bira skuplje stvari.
  6. Testimoniali. Dobro ih je imati… ili nije? Lome se koplja i stvar zavisi od situacije do situacije. Lažni testimonijali, lažnih ljudi, svakako nisu sjajno rešenje, ali ako imate iskrene i prave komentare, realnih ljudi, oni mogu zaista da naprave razliku. Testirajte ih.

Merimo, upoređujemo, učimo, unapređujemo. I tako u krug.

Bez komentara

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

mCloud mailing lista
Da li želiš da se prijaviš na mCloud mailing listu i svake nedelje dobijaš informacije o našim tekstovima na blogu i novostima iz mCloud-a?
Nemoj više prikazivati