mobile users

Ne zaboravite svoje posetioce sa prenosnih uređaja

August 18, 2015
Ivan Minić

Ove godine, po prvi put, korisnici više vremena provode na Internetu sa mobilnih telefona nego sa računara. Korisnici koji konzumiraju Internet uglavnom preko računara čine 11%, podjednako sa računara i mobilnih uređaja – 28%, uglavnom sa mobilnih uređaja – 37%, i isključivo sa mobilnih uređaja – 23%.

Mobilno oglašavanje, iako još uvek čini mali deo ukupnih budžeta, već drugu godinu je segment oglašavanja sa najvećim trendom rasta! Pretrage sa mobilnih uređaja (telefona + tableta) čine 29% svih pretraga, a najveći trend rasta čine pretrage sa tableta.

Pametni telefoni postali su standard za poslovne korisnike. 92% top menadžera imaju pametni telefon i koriste ga za posao. 77% njih će koristiti taj uređaj za istraživanje poslovnih rešenja za svoj biznis. Trend koji se odnosi i na njih, i na obične korisnike kaže da će mnogi istražiti sve putem mobilnih telefona, ali će na kraju kupovinu obaviti uz pomoć računara. Ilustrujmo to ovom statistikom – vreme provedeno – 60% mobilni, 40% desktop, količina potrošenog novca – 13% mobilni, 87% desktop.

Navike su se promenile tako da danas korisnici ne koriste mobilne uređaje samo za konzumiranje kratkih formi, naročito u slučaju video sadržaja. Prosečan korisnik dnevno provodi čak 3 sata dnevno konzumirajući online sadržaje na svojim mobilnim uređajima. To je četiri puta više nego pre pet godina. Takođe, vertikalna orijentacija ekrana sve je više zastupljena – pre pet godina odnos je bio 4% vertikalna orijentacija, 96% horizontalna (na svim uređajima), sada je odnos 29% protiv 71%. Vertikalni fullscreen video oglasi imaju 5x veće šanse da budu odgledani do kraja u odnosu na hroziontalne.

Što se tiče korišćenja telefona kao “drugog ekrana”, najčešće aktivnosti korisnika mobilnih uređaja dok gledaju TV su: društvene mreže – 50%, SMS i instant messaging (Viber, Whatsapp…), 41%, igranje igara i slušanje muzike – 25%, traženje informacija o proizvodima koje ste videli na TV – 21%, traženje informacija o programu koji gledate na TV – 17%, pretrage nevezane za sadržaj koji se gleda na TV – 14%, online kupovina 10%, ostalo 8%.

Ono što marketari vide kao najveći potencijalni problem i razlog što još više budžeta za oglašavanje nije usmereno na mobilne platforme je nedovoljno napredna i dostupna metrika. Ipak, potpuno je jasno da, iako mi nismo SAD, i brojke nisu ovako impresivne na našem lokalnom i regionalnom tržištu, vaše posetioce sa mobilnih platformi ne smete uzimati zdravo za gotovo.

Bez komentara

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

mCloud mailing lista
Da li želiš da se prijaviš na mCloud mailing listu i svake nedelje dobijaš informacije o našim tekstovima na blogu i novostima iz mCloud-a?
Nemoj više prikazivati