Motivi menadžera za preseljenje u oblak?

December 14, 2015
Vladimir Cerić

Selidba u oblakBrojni IT menadžeri razmišljaju o „prelasku na cloud“, ali se mali broj njih i odlučuje na ovaj korak, iz najrazličitijih razloga. Zato želimo da još jednom istaknemo glavne prednosti koje ovaj prelazak čine pametnim potezom za veliki broj kompanija.

Zahvaljujući brzom napretku informacionih i komunikacionih tehnologija, a pre svega širokoj dostupnosti brzog interneta, danas mnoge stvari radimo i organizujemo na potpuno drugačiji način. Većina nas i privatno i u kompanijama zapravo već koristi mnoge prednosti cloud computing-a, a da možda toga nismo ni svesni, jer su razni e-mail i cloud storage servisi (Gmail, Outlook.com, Google Drive, Dropbox, OneDrive…) već postali sastavni deo naših života. Tim pre razmišljanje o prebacivanju nekih od elemenata informatičke infrastrukture vaše kompanije „u oblak“ itekako ima smisla, jer su u pitanju proverene tehnologije koje korisnici već poznaju.

Od problema do rešenja

Najčešći razlog zbog kojeg korisnici razmatraju ideju prelaska u cloud je loše iskustvo sa postojećom in-house infrastrukturom ili provajderom cloud usluga. Bilo da je u pitanju samo kratak ispad sistema ili veća havarija, obično ovakvi događaji nateraju IT menadžere da se zamisle nad alternativama, i tada se cloud brzo nametne kao efikasnije i zapravo jeftinije rešenje. Tu dolazimo i do drugog glavnog motivatora – želje za uštedom. Kako firma raste, rastu i zahtevi za kapacitetima informacionog sistema, a ako je taj rast brz IT odeljenju postaje sve teže da ga isprati, naročito sa postojećim, ponekad prilično skromnim budžetima. U tim situacijama je najbolje rešenje kreiranje hibridnog okruženja, u kojem se postojeća in-house infrastruktura reorganizuje i zadržava deo njenih funkcija, dok se servisi čija je dostupnost ključna za funkcionisanje firme (npr. web portal, backup servisi, e-mail ili poslovne aplikacije) prebacuju na cloud hosting.

U oba slučaja prednosti za korisnika su više nego jasne: interni resursi i infrastruktura se oslobađaju prekomernog tereta, „gašenje požara“ postaje posao nekog drugog i tako operativni izazovi postaju deo rešenja. Samim tim IT menadžeri najzad mogu da se posvete onome zbog čega su tu – razvijanju informacionog sistema koji će na pravi način podržati poslovanje kompanije. No, i pored toga mnogi i dalje oklevaju da uključe cloud kao ravnopravan deo svoje infrastrukture. Strah od izmeštanja ključnih poslovnih podataka se navodi kao glavni razlog, iako neopravdan. Vaši poslovni podaci će zapravo biti u ogromnoj većini slučajeva bezbedniji na udaljenom serveru u fizički i tehnički obezbeđenom datacentru nego na serveru u prostorijama vaše firme, a šansa da će se neko baviti neovlašćenim „kopanjem“ po tim podacima je svedena na minimum.

Lokalno znanje za domaće korisnike

Sve ovo u krajnjem ishodu služi da reši izazove koji se nalaze pred IT odeljenjima, ali i kompletnim kompanijama. Ako je zahtev menadžmenta da armija terenskih komercijalista uvek ima pristup svim relevantnim podacima, izgradnja sopstvene IT infrastrukture koja bi takav zahtev podržala može biti veoma skup i komplikovan poduhvat. No, ako se deo servisa prebaci u cloud, najvažnija stvar o kojoj će IT menadžeri tada morati da vode računa je aplikativna sigurnost sistema, dok se pouzdanost neće dovoditi u pitanje. Ozbiljni cloud hosting provajderi nude garantovani uptime od 99,9 do 99,999% i napredne mehanizme za load balancing, višestruku redundansu sistema za skladištenje podataka i backup, kao i širok spektar dodatnih, ali i ključnih propratnih usluga.

Među tim uslugama se izdvaja 24/7 tehnička podrška, kao sastavni deo fully managed hosting paketa. Samo par kompanija nudi podršku na lokalnom jeziku poput kompanije Mainstream iz Beograda, čiji stručnjaci su u našoj vremenskoj zoni i govore jezik koji će svi lokalni korisnici razumeti. Pored toga, Mainstream-ovi serveri se nalaze u Srbiji, tako da je kašnjenje (latency) minimalno, što može biti od značaja za brz i pouzdan pristup ključnim poslovnim servisima. Ipak, ono po čemu se Mainstream-ova ponuda razlikuje od ostalih je veliko iskustvo u pružanju konsultantskih usluga na unapređenju servisa i aplikacija koje klijenti koriste. Dakle, mogu vam pomoći i prilikom odlučivanja za najbolji način migracije ka cloud-u, kao i kod optimizacije novog sistema, što može biti samo dodatan motiv da ozbiljno razmotrite cloud hosting kao rešenje nekog od vaših IT problema.

Bez komentara

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

mCloud mailing lista
Da li želiš da se prijaviš na mCloud mailing listu i svake nedelje dobijaš informacije o našim tekstovima na blogu i novostima iz mCloud-a?
Nemoj više prikazivati