productshot

Kako do dobrih fotografija proizvoda uz minimalan budžet?

March 6, 2017
Ivan Minić

Uvek kada govorimo o korisnickom iskustvu u internet prodavnicama, jedna od najvažnijih stvari su fotografije proizvoda. Veliki shopovi ovo odavno znaju i posvećuju mu posebnu pažnju, a mali često moraju da se dovijaju, “kradu slike” ili improvizuju. Evo jednog konkretnog saveta / vodiča, koji vam može pomoći u ovakvim situacijama, a od vas ne zahteva gotovo ništa, osim malo truda i dobre volje. I obično je to u marketingu tako – ili platiš, ili uložiš dodatni trud i napor i uradiš.

U slučaju da imate neki digitalni fotoaparat – super, što bolji – to bolje, ali čak i da nemate – rešenje je primenjivo i u tom slučaju. Naime, bilo koji skorašnji pametni mobilni telefon ima dovoljno dobru kameru da rezultat bude zadovoljavajuć. Kao što ste i sami primetili, pametni telefoni prave dobre slike kada ima dovoljno svetla. Ovo je jedna od situacija gde će sigurno biti dovoljno svetla.

Koliko su veliki proizvodi koje fotkate, i koliko variraju u veličini?

photoboxUkoliko su zaista veliki (frižideri, nameštaj, televizori) rešenje koje planiramo da koristimo nije primenjivo. Ovo rešenje je idealno za male proizvode (voće, povrće, šolja, nakit), i one srednje veličine (laptop, kačket, patike). U zavisnosti od vaših potreba, pravite ili kupujete rešenje odgovarajuće veličine.

Ukoliko je vaš najveći proizvod koji slikate 30ak cm veličine, potrebno je da isplanirate da ima barem još 10ak cim sa svake strane, dakle treba vam “photo box” veličine barem 50cm. Veličina je obično kocka – 50x50x50. Kako izgledaju možete videti sa desne strane. Ima raznih opcija, ali ove su dostupne na našem tržištu za par desetina eura, i ok su. Ipak, i taj trošak možete izbeći, a napraviti nešto što će se ponašati i bolje od ovoga.

Dovoljno je da uzmete kutiju koja je dovoljno velika, i da je okrenete na stranu, tako da kada postavite na sto, i sednete, otvor gleda ka vama. Kutija treba da bude od kvalitetnog debljeg kartona, dovoljno velika da svaki proizvod koji želite da slikate stane komtono u nju.

Potrebno je da skinete polustranice koje su poklopac, a zatim da isečete levu, desnu i gornju stranu tako da ostane samo okvir, kao na slici 1 na primeru ispod.

Zatim ubacite beli papir adekvatne velicine (idealno hamer), a sa strana i gore (žutom bojom označeno, ali ne treba da bude žuto) zalepite paus papir ili tanak beli papir (slika 2). Ovo je veoma bitno jer papir služi kao difuzor, pa će senke biti meke i blage, a u slučaju da svetlo ne prolazi kroz ovakav difuzor bile bi oštre i izražene.

Zatim postavite dva (ili tri, gornji izvor nije neophodan, ali nije loše da postoji) izvora svetla (slika 3). Mogu biti obične sijalice, lampe, ali bi bilo dobro da su jednake snage. Takođe – klasične sijalice daju žuto svetlo, što ne mora biti problem, ali nije loše da znate. One se greju, i to treba da znate, kao i halogene sijalice. Ne smeju biti previše blizu papira. LED je odlična opcija, a u zavisnosti od modela mogu davati toplo (žuto) ili hladno (plavo) svetlo.

skica

Sada možete ubaciti proizvod koji želite slikati i pokušati. Uvek kada slikate, napravite nekoliko različitih fotki, bez obzira da li ćete koristiti samo jednu. Ako i koristite jednu – koristite najbolju od njih. Ove fotografije neće biti idealne, ali će biti dobra polazna osnova. Da bi bile u startu što bolje, i da bi bile uniformne obratite pažnju na sledeće:

  1. Postavljajte izvore svetla uvek na isto mesto u odnosu na kutiju i jednaku razdaljinu od svake od strana.
  2. Postavite proizvode koje fotografišete uvek na isto mesto.
  3. Fotografišite ih uvek sa istim podešavanjima (ukoliko koristite manuelna podešavanja kamere ili telefona)
  4. Fotografišite ih uvek sa iste visine iz istog ugla. Idealno bi bilo da koristite stativ, ali nije neophodno.
  5. Ako fotografišete veoma sitne objekte, koristite macro mod ako vam je dostupan.
  6. Staklo je posebna priča. Ukoliko treba da fotografišete staklo, naročito providno staklo, istražite dodatno npr krenite od – Photographing Glass – YouTube 😉
  7. Ponekad može biti dobra ideja da pored proizvoda postavite neki objekat čija je veličina svima poznata (kreditna kartica, CD/DVD, npr), da bi kupac stekao utisak o veličini.
  8. Ponekad može biti dobra ideja da pored šire slike, uhvatite i neke kadrove karakterističnih detalja.
  9. Pokušajte da prilikom obrade fotografija uvek na isti način postavite kadar kropovanjem. U photoshopu napravite sebi grid koji će vam pomoći da vam svi proizvodi budu centrirani, da su na istoj visini, skladne veličine i sl.

I to je to 🙂 Srećno!

Bez komentara

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

mCloud mailing lista
Da li želiš da se prijaviš na mCloud mailing listu i svake nedelje dobijaš informacije o našim tekstovima na blogu i novostima iz mCloud-a?
Nemoj više prikazivati