Kako da smanjite bounce rate vašeg sajta?

април 24, 2017
Ivan Minić

Bounce rate predstavlja procenat korisnika koji izađu sa vašeg sajta sa iste stranice koja im je bila prva ulazna stranica, bez interakcije sa sadržajem sajta i posete drugim stranama.

Kissmetrics je istraživanjem došao do podatka da je prosečan bounce rate 40.5%.

Naravno, to varira, i u zavisnosti od tipa sajta statistike su sledeće:

  • 40-60% content sajtovi
  • 30-50% lead generation sajtovi
  • 70-98% blogovi
  • 20-40% prodajni sajtovi
  • 10-30% servisni sajtovi
  • 70-90% landing stranice.

Ok, ali kako smanjiti ove procente?

Uz testiranje i malo dodatnog truda, moguće je napraviti čuda. Naravno, potrebno je nekoliko iteracija da bismo postigli zaista dobre rezultate, ali budite sigurni da je vredno truda. Evo nekih ideja šta biste mogli da pokušate da unapredite:

  1. Navigacija na sajtu mora biti savršeno jasna. To se odnosi na sve menije, naročito glavni, ali i na ostale navigacione elemente (npr breadcrumbs, linkove u sidebaru, unutar i oko teksta).
  2. Poboljšajte preglednost i čitljivost glavnog sadržaja. Tekst mora biti dovoljno krupan, font čitljiv a sadržaj pregledan. Takođe, ukoliko to ima smisla u vašem slučaju, obogatite sadržaj relevantnim ilustracijama, i potrudite se da to ne bude proforme radi, već da zaista bude adekvatno i kvalitetno.
  3. Osvežite sadržaj i održavajte ga redovno. Korisnici vole da vide da se nešto relativno skoro desilo. Ako je poslednja vest ili tekst star nekoliko godina, to ne uliva poverenje. Stare tekstove koji daju dobre rezultate možete s vremena na vreme dopuniti i osvežiti.
  4. Prilagodite se mobilnim i prenosnim uređajima. Ako niste, uveliko kasnite jer Google već dugo favorizuje sajtove koji imaju mobilne verzije, a globalni trend kaže da je količina poseta sa mobilnih uređaja prevazišla desktop uređaje. Ukoliko je na vašem sajtu situacija takva da vam je procenat ulazaka sa mobilnih još veći, razmislite o mobile first pristupu, odnosno uložite dodatni napor da ti korisnici imaju najbolje moguće iskustvo.
  5. Ubrazajte svoj sajt! Još jedna stvar koju Google voli a i korisnici obožavaju. Potrudite se da zaista ubrzate učitavanje. Izbacite nepotrebne sadržaje, proverite da li su potrebne sve biblioteke koje pozivate, uključite keširanje, optimizujte slike i sl. I naravno, izaberite brz hosting 🙂
  6. Analizirajte svoju analitiku. Sigurno imate stranice koje imaju niži bounce rate i one koje imaju viši. Uporedite ih. Pokušajte da izvučete neki zaključak.

I ne zaboravite da pročitate prethodne tekstove na slične teme:

Bez komentara

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

mCloud mailing lista
Da li želiš da se prijaviš na mCloud mailing listu i svake nedelje dobijaš informacije o našim tekstovima na blogu i novostima iz mCloud-a?
Nemoj više prikazivati