adex

Adex studija o stanju tržišta digitalnog oglašavanja u Srbiji

June 13, 2016
Ivan Minić

Interaktivni Advertajzing Biro (IAB) od 1996. vrši godišnja istraživanja o stanju tržišta online oglašavanja u Americi. Evropski ogranak ove organizacije počeo je sa istraživanja Evropskih tržišta 2006. a Srbija je deo Adex istraživanja od 2012. godine.

IAB Europe je od ove godine uveo primenu nove metodologije i drugačije raspodele kategorija unutar AdEx studije u poređenju sa ranijim godinama. Procena se i ove godine odnosi na iznose koji su dobijeni primenom klijentskih popusta na rate-card cene oglašavanja. Podaci korišćeni u ovom izveštaju su rezultat kalkulacije, istraživanja i procene stručnog tima IAB Serbia.

Ukupna vrednost tržišta u 2015. godini: € 20,01 miliona

Rast tržišta digitalnog oglašavanja od i dalje dvocifrenih 11.2%.

Najveće promene u strukturi doživela je kategorija Display, i ona sada sadrži:

  • Display oglašavanje
  • Mobile display oglašavanje
  • Online video oglašavanje
  • Social media display oglašavanje
  • Affiliate marketing
  • Integrisani sadržaji
  • Newsletter oglašavanje

Ova kategorija ukupnom skoru doprinosi sa € 14,80 mil, a rast u odnosu na prethodnu godinu je +9,6%.

Zabrinjavajuće je da je lokalni display, odnosno prodaja lokalnog inventara na sajtovima sa ovih prostora zabeležila pad -1,7%, a ukupna vrednost je € 8,40 mil.

Najveći rast su postigli mobile display € 1,89 mil, odnosno +43% u poređenju sa prethodnom godinom, i video oglašavanje € 1,05 mil, sa rastom od čak +128%.

Ove informacije, i brojne druge, odnosno celokupan sadržaj Adex istraživanja možete pogledati u formi video infografika na ovom linku.

Bez komentara

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

mCloud mailing lista
Da li želiš da se prijaviš na mCloud mailing listu i svake nedelje dobijaš informacije o našim tekstovima na blogu i novostima iz mCloud-a?
Nemoj više prikazivati